تمدید موعد ارسال آثار مسابقه معماری پل زندگی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

معاونت معماری و شهرسازی شهرداری شیراز، فرصت ارسال آثار به دبیرخانه مسابقه «پل زندگی» را تا سوم مهر تمدید کرد.

به گزارش کاماپرس، معاونت معماری و شهرسازی شهرداری شیراز اوایل مردادماه، فراخوان شرکت در مسابقه طراحی پل زندگی را منتشر کرد و از معماران و طراحان دعوت کرد تا در این مسابقه که با هدف توسعه پیاده‌محوری و ارتقای کیفیت فضاهای شهری برگزار می‌شود، شرکت کنند.

معاونت معماری و شهرسازی شهرداری شیراز قصد دارد در حد فاصل باغ‌های چمران و پیاده‌راه سلامت، با اتصال فیزیکی و بصری عوامل طبیعی شامل باغات، کوه و رودخانه نسبت به اجرای پل پیاده‌راه اقدام کند. در این طرح همچنین به عوامل موثر در جذب جمعیت و گردشگری نیز تاکید شده است.

در فراخوان این مسابقه آمده است: باغ‌های قصردشت، کوه چمران و رودخانه خشک، با توجه به پیشینه و نقش تفرجی که در مقیاس شهری دارند، به عنوان نشانه‌های طبیعی شهر شیراز شناخته می‌شوند؛ همچنین قرارگیری پیاده‌راه سلامت در نزدیکی این عناصر طبیعی و با عملکردی سازگار با آن‌ها، موجب تقویت خاصیت تفرج‌گاهی محدوده شده است. لذا جهت افزایش هم پیوندی فضایی این عناصر و با تاکید بر نقش پیاده در شهر، در نظر است با توجه به پتانسیل های موجود و در یک رقابت سازنده، جهت دستیابی به ایده های نوین معمارانه و کیفیت برتر، طراحی پل-پیاده راه به مسابقه گذاشته شود.

ناصر بنیادی، جعفرکاشف، کاوه فتاحی، اردشیر دیلمی، علی سوداگران و امیرحسین جمشیدی داوران این مسابقه هستند. علی فراشاییان، رئیس اداره مطالعات و طراحی شهری شهرداری شیراز نیز مدیریت برگزاری این مسابقۀ ملی را برعهده دارد.

راز آسمان پایتخت

ثبت‌نام در این مسابقه از 19 مردادماه آغاز شد و تا سی‌ام همان ماه ادامه داشت. قرار است 7 مهرماه نیز نتایج نهایی مسابقه اعلام شود. به برندگان این مسابقه از 10 تا 60 میلیون تومان جایزه تعلق می‌گیرد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

رایانه کمک
دادپویان
ایده سبز
اوج آرام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز