محبوب ترین خودروهای داخلی ، مونتاژی و وارداتی بازار ایران در سال 1402

محبوب ترین خوردوهای ایران در سال 1402-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

اکثر خودروهای محبوب و پرتقاضای سال ۱۴۰۲ جزو خودروهای اقتصادی و خانوادگی هستند. با توجه به بررسی‌های انجام شده در بازار خودرو محبوب‌ترین خودرو داخلی در این دوره، خودرو کوییک بوده که به عنوان یک خودرو اقتصادی معاملات زیادی را در بازار به خود اختصاص داده است.

به گزارش کاماپرس، این خودرو با قیمت مناسب و قطعات یدکی در دسترس به علاوه هزینه نگهداری پایین توانست توجه بسیاری از خریداران خودرو را به خود جلب کند.

محبوب ترین خودرو داخلی

بررسی‌ها نشان می‌دهد خودرو کوییک در جایگاه نخست محبوب‌ترین خوردوهای داخلی قرار گرفته و 20 درصد معاملات را به خود اختصاص داده است. دومین خودرو محبوب در بازار خوردوهای داخلی پژو 207 با سهم 12 درصدی از معاملات بوده و سومین خودرو نیز پژو 206 با سهم 9 درصدی از معاملات است. در جایگاه چهارم این لیست پژو پارس با 7 درصد معاملات قرار گرفته و در جایگاه پنجم نیز با سهم 6 درصدی، دنا پلاس قرار دارد.  سایر خوردوهای داخلی در مجموع 46 درصد از خرید و فروش بازار را  در سال 1402در اختیار داشتند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

محبوب ترین خودرو مونتاژی

محبوب‌ترین خودرو مونتاژی در سال 1402 در ایران ام وی ام x22 بوده که با توجه قیمت نسبتا اقتصادی و خدمات پس از فروش قابل قبول موفق شده جایگاه محبوب‌ترین خودرو مونتاژی سال 1402 را به دست آورد. این خودرو 16 درصد از معاملات بازار را در اختیار داشته و خودروهای جک S5، فیدلیتی، هایما S7 توربو و و جک S3 به ترتیب با سهم‌های 9، 8، 7 و 6 درصدی از بازار در جایگاه دوم تا پنجم لیست محبوب‌ترین خودروهای مونتاژی در سال 1402 قرار گرفته‌اند.

محبوب ترین خودرو وارداتی

خوش فروش بودن خودرو سانتافه به علاوه در دسترس بودن قطعات فنی و بدنه آن باعث شده این خودرو محبوب‌ترین خودرو وارداتی سال 1402 در ایران باشد. در بازار خوردوهای وارداتی 9 درصد از معاملات مربوط به خودرو سانتافه بوده و  تویوتا RAV4 با سهم 7 درصدی از خرید و فروش خوردوهای ورداتی در جایگاه دوم قرار دارد. در ادامه توسان با سهم 6 درصد و سوناتا و سراتو هر کدام با سهم 5 درصدی محبوب‌ترین خوردوهای وارداتی شناخته می‌شوند.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
رایانه کمک
آهن رویال
آریاپی
اوج آرام
ایده سبز
دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز