تعویق اجرای طرح ترافیک تا چه زمانی ادامه دارد؟

با هشدار بسیاری از کارشناسان مبنی بر پرمخاطره بودن استفاده از حمل‌ونقل عمومی در بحران‌های همه‌گیر مانند کروناویروس، اجرای طرح ترافیک پس از تعطیلات نوروز با تغییراتی مواجه شد.

به گزارش کاماپرس، مسئولان شهرداری تهران که پس از تعطیلات نوروز، ساعت اجرای طرح ترافیک را دو ساعت کاهش داده بودند، طی آخرین اظهار نظر خود ار لغو این طرح تا ریشه‌کن شدن کرونا خبر داده‌اند.

ادامه لغو طرح ترافیک تا ریشه‌کن شدن کرونا

بر همین اساس، سرپرست معاونت ترافیک شهرداری تهران  در این رابطه می‌گوید: «تا زمانی که کرونا در تهران وجود دارد لغو طرح‌ترافیک نیز ادامه خواهد داشت.»

این در حالیست که بسیاری انتظار داشتند با کاهش محدودیت‌های طرح ترافیک و تشویق مردم به استفاده از خودروی شخصی به منظور اجرای طرح فاصله‌گذاری احتماعی، آمار استفاده از حمل‌ونقل عمومی (مترو و اتوبوس) با کاهش قابل توجهی روبه‌رو شود اما در کمال تعجب، با گذشت چند روز از تعطیلات نوروز، این کاهش استفاده تنها به 2 درصد رسید تا مسئولان دریابند اعمال تصمیمات یک‌سویه و این‌چنینی بر روی یکی از مُدهای حمل‌ونقل، موجب تاثیر الاکلنگی روی دیگر مُدها نخواهد شد.

راز آسمان پایتخت

شهرداری چقدر از لغو طرح ترافیک ضرر و زیان می‌بیند؟

با فرا رسیدن زمان اجرای طرح ترافیک در سال 99، وزارت بهداشت اجرای این طرح را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد؛ تصمیمی که برخلاف رویه معمول، به‌منظور کاهش استفاده از حمل‌ونقل عمومی گرفته شد.

عمار سعیدیان‌فر، مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران در رابطه با درآمد روزانه شهرداری تهران از اجرای طرح ترافیک، می‌گوید: «درآمد شهرداری حاصل از طرح ترافیک روزانه یک میلیارد و نیم است که این رقم در یک سال به حدود 300 تا 350 میلیارد تومان می‌رسد.»

گفتنیست، بر اساس اطلاعات ارائه شده در آخرین کنفرانس خبری کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران، تا روز گذشته، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۸۰۸۶۸ نفر افزایش یافته که متاسفانه ۵۰۳۱ نفر از بیماران، جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند. همچنین، ۵۵۹۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته اما وضعیت ۳۵۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت نگران‌کننده‌ای قرار دارد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز