تشویق مالی دانش‌بنیان‌ها برای مقابله با کرونا

تور لحظه آخری-کاماپرس

صندوق نوآوری و شکوفایی از تشویق مالی شرکت‌های دانش بنیان جهت ایده پردازی برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.
به گزارش کاماپرس، بنا براعلام پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری ، با توجه به ظرفیتی که دانش‌بنیان‌ها جهت خلق تجهیزات و یا داروی مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا دارند و همچنین اقدامات مفید آنها طی روزهای اخیر برای کنترل ویروس کرونا، صندوق نوآوری و شکوفایی در صدد تشویق و تحریک این شرکت‌ها برآمده است.
در همین خصوص دکتر سیاوش ملکی فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به ضرورت حمایت از دانش‌بنیان‌ها برای کنترل ویروس کرونا، گفت: دانش‌بنیان‌ها نقش و پتانسیل مهمی در ساخت ماسک، دستگاه تنفسی، ساخت داروی ضد کروونا و انواع تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با این ویروس دارند که باید با حمایت مالی و رفع موانع موجود بر سر راه آنها، از آن استفاده کرد.
سه خدمت صندوق نوآوری به دانش‌بنیان‌ها
ملکی‌فر با اشاره به مصوباتی که این صندوق داشته و جلسات آن ، اضافه کرد: خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی به دانش‌بنیان‌ها جهت مقابله با ویروس کرونا در سه دسته قرار می‌گیرد. یک مورد خدمت «نمونه‌سازی» است که در قالب آن تسهیلاتی از نوع قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود. دومین خدمت مربوط به«تسهیلات تولید صنعتی» است که هدف از آن کمک به شرکت‌ها جهت افزایش تولید آنان است و سومین مورد «سرمایه در گردش» است که در قالب آن سرمایه مورد نیاز شرکت‌ها چه برای خرید مواد اولیه، هزینه‌های جانبی و … پرداخت می‌شود.
وی همچنین تاکید کرد که از شرکت‌هایی که در برابر این ویروس آسیب دیده‌اند، حمایت خواهد کرد.
لازم به یادآوری است که طی هفته های اخیر بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان به ویژه آنان که در حوزه بهداشت فعالیت دارند، جهت مقابله با ویروس کرونا تولیدات خود را افزایش داده‌اند.

راز آسمان پایتخت
مرتبط با : صندوق نوآوری و شکوفایی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز