تزریق واکسن کرونای ارزان با سفر اتوبوسی به ارمنستان

واکسن کرونای ارزان
لست سکند

تزریق واکسن کرونای ارزان در یکی از شهرهای مرزی ارمنستان ، به جاذبه گردشگری جدیدی برای ایرانی ها تبدیل شده است. به گفته مسئولان حمل و نقل جاده ای، این سفرها با اتوبوس های دربستی انجام می شود.

به گزارش کاماپرس، ضعف متولیان بهداشت کشور در واکسیناسیون کرونا موجب شده است که هم وطنان به هر روش ممکن، از جمله سفر با اتوبوس به کشورهای همسایه همچون ارمنستان ، برای واکسینه کردن خود تلاش کنند.

کرونا سفرهای گردشگری به کشورهای همسایه ایران را تا حدی کاهش داده اما نوع دیگری از سفر که با اتوبوس های دربستی انجام می شود، جایگزین تورهای آژانس های مسافرتی شده است.

این سفرها خصوصا به کشور ارمنستان و به قصد تزریق واکسن کرونا انجام می شود چرا که ارمنستان گردشگران را در بدو ورود با انواع مختلف واکسن کرونا، واکسینه می کند.

رییس اتحادیه شرکت‌های حمل و نقل مسافری نیز این موضوع را تایید کرده و گفته است:  بعد از آن که ارمنستان اعلام کرد به گردشگران واکسن کرونا تزریق می‌کند، تقاضای بلیت اتوبوس و اتوبوس دربستی به سمت شهر مرزی ارمنستان «نوردوز» در جلفا افزایش یافت.

راز آسمان پایتخت

احمدرضا عامری ادامه داد: در حال حاضر اتوبوس‌های ایرانی اجازه ورود به خاک کشور دیگر از جمله ارمنستان را ندارند از این رو افرادی که به قصد تزریق واکسن راهی ارمنستان می‌شوند، با اتوبوس‌های ناوگان داخلی تا شهر نوردوز می‌روند و لب مرز با ناوگان ارمنی وارد خاک این کشور می‌شوند.

جزئیات جالبی از سفر واکسنی به ارمنستان!

عامری با بیان اینکه تزریق واکسن به گردشگران باعث شده، سفر ایرانیان به این کشور افزایش یابد، گفت: از گذشته سفر زمینی به ارمنستان بین ایرانی‌ها بسیار رایج بود اما مدتی سفرهای زمینی متوقف شد و در شرایطی که مسافران امکان سفر به کشورهای خارجی را ندارند، شاهد موجی از گردشگران ایرانی به سمت ارمنستان هستیم که قصد اکثر این افراد تزریق واکسن با هزینه کم است.

ایلنا با انتشار این گزارش در مورد هزینه این سفر نوشته است؛ کرایه  اتوبوس‌ دربستی تا شهر مرزی نوردوز از مقصد تهران بین 8 تا 10 میلیون تومان است که هر اتوبوس هم بین 25 تا 17 نفر مسافر می‌تواند داشته باشد که البته به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید 17 مسافر سوار هر اتوبوس شوند.

ضمنا اتوبوس‌های آمبولانسی در ابتدای خاک ارمنستان مستقر هستند و واکسیناسیون را انجام می‌دهند و گردشگران حق انتخاب هر نوع واکسنی را دارند. البته مسافران حتما باید تست پی سی آر منفی به همراه داشته باشند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز