تداوم کاهش تقاضا در بازار میلگرد + قیمت میلگرد ترانس 25 آبان 1401

بازار میلگرد در روزهای پایانی هفته چهارم آبان در حال عقبگرد و استمرار ریزش قیمت است؛ به طوری که امروز قیمت میلگرد در اندازه‌ها و انواع مختلف، از جمله قیمت میلگرد ترانس با کاهش 100 تا 500 تومانی نسبت به هفته پیش عرضه شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود تداوم کاهش قیمت هنوز بازار میلگرد به تکاپو نیفتاده و کماکان ثبات گسترده‌ای در تقاضا وجود دارد.

کمبود تقاضا برای آهن‌آلات با وجود تلاطم قیمت محصولات فولادی به ویژه میلگرد که تحت تاثیر نرخ دلار و قیمت‌های جهانی به وجود آمده دور از انتظار نیست. انتشار اخبار منفی از نتایج احیای مذاکرات برجام نیز مزید بر علت شده و رکود تقاضای مصرف را تشدید می‌کند.

تفاوت میلگرد ترانس با میلگردهای معمولی

سطح میلگرد ترانس برخلاف میلگردهای آجدار صاف و صیقل داده شده است. این میلگرد در ابعاد و اشکال مختلف ساخته شده و به خاطر ظاهر زیبا در قسمت‌های بیرونی ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

راز آسمان پایتخت

در ابتدای تولید میلگرد ترانس از روش نورد گرم استفاده می‌شود. میلگرد کششش داده شده به اندازه مشخص درآمده و پس از آن سطح میلگرد کاهش می‌یابد. سپس روی سطح آن پولیش می‌زنند.

این نوع میلگرد مقاومت بالایی دارد؛ چراکه میلگرد تولیدی تاب‌گیری شده، و بعد از آن بسته‌بندی می‌شود.

قیمت بالای میلگرد ترانس نسبت به دیگر میلگردها

کیفیت بالا و صیقل‌خوردن از ویژگی‌های این میلگرد به حساب می‌آید که موجب شده قیمت این محصول نسبت به سایر میلگردها کمی بالاتر باشد.

با وجود تداوم کاهش نرخ بیشتر محصولات فولادی، امروز برخی از برندها در برابر کاهش مقاومت کرده و بدون تغییر اعلام قیمت کردند. در جدول زیر قیمت تمام‌شده محصولات مانند قیمت میلگرد ترانس در اندازه‌های مختلف، تیرآهن و دیگر مقاطع بیان شده است؛

انهتای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز