تاثیر مدارس تیزهوشان در قبولی کنکور

مدارس تیزهوشان-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

مدارس تیزهوشان زیر نظر سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) فعالیت می‌کنند. این مدارس برای پسران با نام علامه حلی و برای دختران با نام فرزانگان شناخته می‌شوند. مدارس تیزهوشان با ارائه امکانات و خدمات مناسب به دانش‌آموزان و استفاده از بهترین دبیران سطح اول کشور، زمینه رشد و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان را فراهم می‌کنند؛ به گونه‌ای که هر سال 5/70 درصد از رتبه‌های برتر قبولی کنکور متعلق به مدارس تیزهوشان بوده و دانش­‌آموزان آن در رشته‌های دانشگاهی ریاضی و دیگر رشته‌ها قبول می‌شوند. قبولی در مدارس تیزهوشان کار ساده‌ای نیست؛ بنابراین برای تضمین قبولی دانش‌آموزان در مدارس تیزهوشان و در ادامه آن کنکور سراسری، شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون تیزهوشان و همچنین آزمون‌های شبیه‌­سازی شده توصیه می‌شود.

مزایای مدارس تیزهوشان

دبیران تراز اول در این مدارس با استفاده از شیوه‌های نوین آموزشی، درس‌ها را به صورت پایه‌ای به دانش‌آموزان تدریس می‌کنند. همچنین با آموزش نکات تستی و تشریحی که در کنکور سراسری حائز اهمیت است، دانش­ آموزان برای شرکت در آزمون سراسری آماده می‌شوند. برای دانش‌آموزان علاقه­‌مند به  شرکت در المپیادها و جشنواره‌های علمی نیز کلاس‌های فوق‌ برنامه در نظر گرفته می‌شود.

مدیران مدارس تیز‌هوشان با برنامه‌ریزی اصولی، دقیق و کاربردی، همه مسائل مربوط به آموزش را مدیریت می‌کنند. برای هر پایه‌ تحصیلی نیز یک مشاور در نظر گرفته می‌شود که این مشاوران با برنامه‌ریزی و پیگیری روند تحصیلی دانش‌آموزان، آنان را برای رسیدن به نتایج مطلوب همراهی می‌کنند.

سهم مدارس دولتی از رتبه‌های برتر قبولی کنکور سراسری کمتر از 8 درصد است. سهم مدارس غیرانتفاعی نیز 21/5 درصد است که اختلاف زیادی با سهم 70/5 درصدی مدارس تیزهوشان دارد، اما نکته قابل توجه این است که شهریه‌ و هزینه‌های مدارس تیز هوشان حدود یک چهارم مدارس غیر انتفاعی است؛ بنابراین خانواده‌هایی که تمایل دارند فرزندان خود را بدون صرف هزینه‌های زیاد به مدارس سطح اول بفرستند، می‌توانند مدارس تیزهوشان را انتخاب کنند.

مدارس تیزهوشان-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

شرایط ورود به مدارس تیزهوشان

دانش‌­آموزان می‌توانند از مقطع متوسطه اول یا دوم وارد مدارس تیزهوشان شوند که پیشنهاد می‌شود دانش‌­آموزان، مقطع متوسطه اول را برای آغاز تحصیل در این مدارس انتخاب کنند؛ چرا که ظرفیت مدارس تیزهوشان در این مقطع بیشتر است و تعداد داوطلبان ورود به این مدارس نیز در دوره‌ متوسطه اول به مراتب کمتر است؛ بنابراین پذیرش دانش‌آموزان راحت‌تر خواهد بود. افرادی که دوره متوسطه اول خود را در مدارس تیزهوشان بگذرانند، نیازی به تکرار آزمون ورودی برای متوسطه دوم ندارند و می‌توانند فقط با معدل بالای 18 دوره متوسطه دوم را نیز در مدارس تیزهوشان بگذرانند.

شرط قبولی در مدارس تیزهوشان

با توضیحاتی که در مورد مدارس تیزهوشان داده شد، حال این سوال مطرح می‌شود که قبولی در این مدارس نیازمند چیست؟ دانش‌­آموزان برای قبولی در آزمون تیزهوشان در مرحله اول باید منابع و مباحث آزمون را بررسی کنند و با توجه به منابع و همچنین با در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف خود، برای مطالعه منابع و شرکت در آزمون آماده شوند. منابع و کتاب‌های متعدد و متنوعی برای آزمون تیزهوشان وجود دارد که دانش‌آموزان می‌توانند از میان آن‌ها کتاب‌های مناسب خود را انتخاب و برای آزمون تیزهوشان برنامه‌ریزی کنند. با توجه به اینکه برنامه‌ریزی تحصیلی کاری دشوار و تخصصی است، در این مورد کمک گرفتن از مشاوران تحصیلی و شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون تیزهوشان توصیه می‌شود.

کدام موسسه بیشترین قبولی تیزهوشان را دارد؟

موسسات و آموزشگاه‌های متعددی در زمینه برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی برای شرکت در آزمون تیزهوشان فعالیت می‌کنند. “موفقیت‌”، یکی از بزرگترین و پرمخاطب‌ترین آموزشگاه‌های تیزهوشان کشور است که کار خود را از سال 1394 آغاز کرد و هرساله ده‌ها نفر از دانش‌آموزان از این آموزشگاه به مدارس تیزهوشان راه پیدا می‌کنند. آموزشگاه موفقیت از جمله آموزشگاه‌هایی است که در چند سال گذشته بیشترین تعداد قبولی را در مدارس تیزهوشان داشته‌­اند.

این آموزشگاه کلاس‌ها و دوره‌های آمادگی تیزهوشان را به صورت آنلاین و حضوری و همچنین به صورت آفلاین ارائه می‌کند؛ بنابراین همه داوطلبان در سراسر کشور می‌توانند با شرکت در این دوره‌ها و کلاس‌ها برای آزمون تیز‌هوشان آماده شوند.

برای اطلاع از فعالیت‌ها، کلاس‌ها و سرفصل‌های آموزشی موسسه موفقیت می‌توانید به وبسایت این مجموعه به آدرس ((amoozeshcenter.com)) مراجعه کنید یا در صورت نیاز با شماره تلفن22891840-021 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : آموزش سنتر
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز