تاثیر انتخاب مناسب پاور کامپیوتر بر عمر قطعات

لست سکند

پاور کامپیوتر جزو بخش‌های غیرقابل حذف در کامپیوتر است که شاید نسبت به بخش‌های دیگر اهمیت کمتری داشته باشد اما سلامتی آن‌ها را تضمین کرده و تاثیر زیادی در کیفیت بهتر عملکرد سیستم دارد. وظیف پاور کامپیوتر برق رسانی به بخش‌های مختلف کامپیوتر است. این بخش که امکان تبدیل برق 220 ولتی شهر را به ولتاژ کمتر و مناسب‌تر دارد در اصل یک مبدل ولتاژ نیز هست. در خرید پاور باید به مسائلی همچون اندازه آن، قدرت پاور، بازدهی و قابلیت‌های اتصال آن توجه کرد.

کاماپرس در این گزارش بخش‌های مختلف پاور کامپیوتر و اهمیت آن‌ها را معرفی کرده و تاثیر آن بر طول عمر قطعات کامپیوتر را بررسی می‌کند.

اهمیت اندازه پاور در زمان خرید

اندازه پاورهای کامپیوتر در هشت استاندارد مختلف عرضه می‌شوند. در بین این استانداردها دو استاندارد ATX و SFX طرفدار بیشتری دارند. در صورت استفاده از پاورهایی با توان کمتر در مینی کیس‌ها استفاده از استاندارد TFX نیز رواج دارد. در صورت شناخت پاور مناسب با سیستم خود می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید و از استاندارد متناسب با کیس خود استفاده کنید. برای مثال استانداردهای ATX برای استفاده در کیس‌های ATX و Micro ATX مناسب هستند و امکان نصب استانداردهای SFX در کیس‌های Micro ATX و Mini ITX وجود دارد.

قدرت پاور را بدانید

در زمان تهیه کردن پاور باید به این مسئله توجه کرد که قدرت آن چند وات است. اگر میزان قدرت پاور کمتر از میزان قدرت لازم برای قطعات سیستم باشد مشکلاتی پیش می‌آید و سیستم آسیب می‌بیند. در این صورت ممکن است پاور خود خاموش شود که این آسیبی به قطعات وارد نمی‌کند اما در صورتی که پاور خاموش نشود و همچنان کار کند ولتاژی که وارد قطعات می‌شود مدام کم و زیاد خواهد شد که این آسیب جدی و شدیدی به سیستم وارد خواهد کرد.

تاثیر انتخاب مناسب پاور کامپیوتر بر عمر قطعات-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

قابلیت‌های مختلف کابل‌های پاور را بشناسید

هر پاوری دارای تعدادی کابل است که به سیستم وصل می‌شوند. انتهای این کابل‌ها اکثرا تعدادی سوراخ دارد که بسیار کوچک هستند و به شکل چفتی قرار گرفته‌اند. در زمان تهیه کردن پاور باید به تعداد کابل‌ها و مدل‌های آن‌ها دقت کرد و کابل متناسب با سیستم خود را تهیه نمود. از جمله کابل‌هایی که در اکثر پاورها دیده می‌شوند می‌توان به کابل 24 پین ATX اشاره کرد که کابل اصلی پاور است و به مادربرد وصل می‌شود. علاوه بر این کابل پردازنده EPS برای پردازنده اصلی به کار می‌رود و کابل PCI-E برای کارت‌هایی که در شیار آن قرار می‌گیرند استفاده می‌شود. هر یک از این کابل‌ها با ویژگی‌هایی که دارند توسط برند سازنده پاور معرفی شده‌اند و باید به آن‌ها توجه کرد.

کابل‌ها ممکن است ماژولار یا غیر ماژولار و حتی نیمه ماژولار باشند که در این صورت میزان انتخاب داشتن برای نوع و تعداد کابل‌های قابل اتصال به پاور مشخص می‌شوند. نوع ماژولار کابل برای کاربران حرفه‌ای استفاده می‌شود و انتخاب تمام کابل‌های آن بر عهده کاربر است.

تاثیر انتخاب مناسب پاور کامپیوتر بر عمر قطعات-کاماپرس

به بازدهی باتری توجه داشته باشید

از دیگر نکاتی که در خرید پاور باید به آن توجه کرد میزان بازدهی آن است. بازدهی میزان عملکرد محصول در استفاده از جریان الکتریکی را نشان می‌دهد. بازدهی بیشتر به معنای کاربرد بیشتر برق بوده و در آن انرژی کمتری تلف می‌شود. بهترین باتری‌ها نهایتا تا 94 درصد بازدهی دارند. برای بررسی بازدهی باتری از استاندارد 80 PLUS استفاده می‌شود. این استاندارد با درجه‌های مختلف شناسایی شده و می‌تواند میزان کیفیت بازدهی باتری را بسنجد.

پاور کامپیوتر - کاماپرس

صدای پاور کامپیوتر چقدر است؟

صدای پاور کامپیوتر در واقع صدای فن آن است. صدای فن در پاورهای عادی بیش از 20 دسی بل نیست و در صورتی که بیش از این مقدار باشد بهتر است به فکر پاور کم صداتری باشید.

پاور کامپیوتر - کاماپرس

اطلاع از قیمت روز موبایل و لپ تاپ با سایت تاپ رایان

سایت تاپ رایان زمینه‌ای مناسب جهت آشنایی با انواع موبایل، لپ تاپ و محصولات جانبی مربوط به آن‌ها را فراهم کرده و محصولات را با قیمتی قابل قبول عرضه می‌کند. برای دریافت اطلاعات دقیق از قیمت روز محصولات و امکانات جانبی آن‌ها می‌توانید به سایت تاپ رایان با آدرس https://toprayan.com مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 02191007374 تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام

مرتبط با : تاپ رایان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز