بیمه بیکاری جدید؛ ثبت نام کی آغاز می‌شود؟

لست سکند

وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی طرح جدیدی را برای پرداخت بیمه بیکاری ارائه کرده که در انتظار تصویب در هیات دولت است.

به گزارش کاماپرس، بیمه بیکاری فقط اندکی از مشکلات بیکارشدگان بر اثر رکود اقتصادی و کرونا را برطرف می کند و بسیاری افراد نیز با وجود طی کردن مراحل بیمه بیکاری هنوز موفق به دریافت این مقرری نشده اند. ایسنا خبر داده است که وزارت کار طرح جدیدی برای پرداخت بیمه بیکاری در دست اقدام دارد.

طبق اعلام این خبرگزاری، مهلت ثبت نام و پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا تا پایان شهریورماه تمدید شده و وزارت کار طرح جدیدی را برای پرداخت بیمه بیکاری ارائه کرده است که به محض تصویب اعلام می‌شود.

به دنبال گسترش ویروس کرونا و تاثیرگذاری آن بر بسیاری از مشاغل و کسب و کارها، مقرر شد بیمه بیکاری سه ماه اسفند ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ به افراد بیکار شده و کارگران آسیب دیده از کرونا پرداخت شود؛ بر این اساس به منظور حمایت از صنوف و کارگران آسیب دیده از کرونا، مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت به صندوق بیمه بیکاری اختصاص یافت.

وزارت کار با راه اندازی سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری از کسانی که در مدت سه ماهه دچار بیکاری و توقف فعالیت شده بودند درخواست کرد که به سامانه ای با آدرسbimebikari.mcls.gov.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

راز آسمان پایتخت

بر اساس اعلام معاونت اقتصادی ریاست جمهوری، سال گذشته ستاد ملی کرونا مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای مقرری بیمه بیکاری در نظر گرفته بود که پرداخت شد و در سال جدید نیز وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی طرح جدیدی را برای پرداخت بیمه بیکاری ارائه کرده که در صورت تصویب اعلام خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز