بیمه بدنه خودرو چقدر از خسارت شما را پرداخت می‌کند؟

لست سکند

بیمه بدنه خودرو خسارت وارد شده به خودرو در زمان بروز حادثه و تصادف را جبران می‌کند. خسارت می‌تواند در یک تصادف یا حادثه طبیعی رخ داده باشد و یا ممکن است شامل آسیب و یا سرقت شود. نکته مهم در زمان گرفتن خسارت خودرو این است که بدانیم حداکثر چقدر از خسارت‌ها را می‌توانیم از شرکت بیمه دریافت کنیم.

کاماپرس در این گزارش به بررسی بیمه بدنه خودرو و نحوه پرداخت خسارت توسط شرکت بیمه ارائه دهنده این نوع از بیمه نامه پرداخته است.

پوشش‌های بیمه بدنه خودرو

بیمه بدنه خودرو دارای پوشش‌های اصلی و تعدادی پوشش فرعی است که در صورت درخواست مشتری قابل خریداری است. از جمله مهم‌ترین پوشش‌های اصلی بیمه بدنه می‌توان به پوشش حادثه و تصادف، پوشش آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه و پوشش سرقت اشاره کرد.

سایر پوشش‌های فرعی نیز به درخواست مشتری می‌توانند اضافه شوند. برای نمونه می‌توان به پوشش سرقت قطعات، پوشش هزینه انتقال خودرو به تعمیرگاه، پوشش شیشه‌های خوردو، پوشش نوسانات قیمت، پوشش میخ‌کشی و خط و خش، پوشش هزینه توقف در پارکینگ و پوشش خسارت ناشی از رنگ، مواد شیمیایی و اسید اشاره کرد.

برای گرفتن تمام خسارت‌های وارد شده به خودرو، بهتر است که تمام پوشش‌های فرعی نیز به همراه پوشش‌های اصلی خریداری شوند.

راز آسمان پایتخت

آیا بیمه بدنه تمام خسارت خودرو را پرداخت می‌کند؟

بیمه بدنه یکی از بیمه‌های دارای فرانشیز است و شرکت بیمه بخشی از خسارت را پرداخت نمی‌کند. برای نمونه در فرانشیر 10 درصد، فقط 90 درصد از خسارت به بیمه‌گذار پرداخت می‌شود.

میزان فرانشیز در بیمه بدنه متغیر است. این فرانشیز در بار اول دریافت خسارت 10 درصد و در موارد دوم و سوم درخواست خسارت به ترتیب 20 و 30 درصد است. در واقع بعد از هر خسارت دریافتی میزان فرانشیز 10 درصد افزایش پیدا می‌کند. همچنین در مواردی مانند مقصر نبودن راننده خودرو در وارد شدن خسارت، میزان فرانشیز به 5 درصد کاهش پیدا می‌کند و اگر راننده خودرو زیر 25 سال سن داشته باشد نیز 10 درصد دیگر به مقدار فرانشیز افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

پرداخت خسارت به شرط داشتن کروکی

پرداخت خسارت در بیمه بدنه با سقف پرداخت بیمه نامه نیز ارتباط دارد و امکان پرداخت خسارت بیشتر از سقف تعیین شده در قرارداد وجود ندارد. در صورتی که شما کروکی رسمی پلیس از محل حادثه یا سرقت را داشته باشید، میزان پرداختی خسارت تا سقف نهایی بیمه نامه خواهد بود. اما در صورتیکه درخواست خسارت بدون کروکی باشد، سقف پرداخت در سال 1402 تنها به میزان 30 میلیون تومان است.

توصیه‌هایی برای دریافت حداکثر خسارت بیمه بدنه

رعایت برخی از قوانین می‌تواند به شما برای گرفتن حداکثر میزان خسارت کمک کند. در قدم اول باید قرارداد محکمی برای بیمه بدنه داشته باشید و تلاش کنید تا تمام پوشش‌ها را با حداکثر سقف پرداختی دریافت کنید. در ادامه و در زمان حادثه در صورتیکه میزان خسارت بالا باشد باید منتظر پلیس و دریافت کروکی بمانید.

شما باید در طول 5 روز کاری حادثه را به اطلاع شرکت بیمه برسانید و نباید قبل از بازدید کارشناسان شرکت بیمه نسبت به تعمیر خودرو اقدام کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : بیمه بازار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز