بیت کوین به دومین بلاک چین محبوب NFT تبدیل شد

ان اف تی-کاماپرس
لست سکند

در حال حاضر، بازار NFT بیت کوین در حال رشد بوده و این پیشرفت بیش از هر چیز مدیون تبلیغات جدید برای تجارت میم‌کوین در بلاک چین است. میم‌کوین، گروهی از رمزارزها هستند که بر اساس ترندها و میم‌های اینترنتی شکل گرفته‌اند. این رمزارزها در زمینه فناوری و نوآوری چندان قابل توجه نیستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ارز دیجیتال، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، داده‌های کریپتواسلم نشان می‌دهد که در ماه می، حجم معاملات ماهانه توکن‌های غیرقابل تعویض و میم‌کوین‌ها با بیت کوین از حجم سولانا پیشی گرفته است. این پیشرفت موجب شده تا بیت کوین به دومین بلاک چین محبوب NFT تبدیل شود.

بیت کوین اوردینالز؛ رقیب بی‌همتای اتریوم

هم‌اکنون، حجم معاملات بیت کوین اوردینالز در جایگاه دوم پس از اتریوم قرار دارد. این مسئله بسیار حائز اهمیت است. چرا که بیت کوین ابتدا از NFTها پشتیبانی نمی‌کرد؛ اما حالا با پس زدن شبکه‌های بزرگی چون سولانان و پالیگان توانسته به خطری جدی برای اتریوم تبدیل شود. اما پروتکل اوردینال چیست؟

هر بیت کوین از صد میلیون ساتوشی تشکیل شده است. این پروتکل به افراد اجازه می‌دهد تا هر ساتوشی فردی را با داده‌های اضافی شناسایی و معامله کنند. این پروتکل، NFT بیت کوین را به واقعیت تبدیل کرده است.

راز آسمان پایتخت

ارزش بازار توکن BRC-20 از یک میلیارد دلار فراتر رفت

داشبوردی که توسط سازنده توکن استاندارد BRC-20 بر روی پلتفرم دان آنالکتیکز ایجاد شده نشان می‌دهد که تراکنش‌های توکن BRC-20 اغلب فعالیت‌های اوردینالز روی بیت کوین را شامل می‌شود. استاندارد توکن  BRC-20 یک استاندارد توکن قابل تعویض تجربی است که با استفاده از اوردینالز ساخته شده است. افزایش فعالیت‌های میم کوین‌های BRC-20 در شبکه بیت‌کوین باعث شد تا در نیمه اول ماه ارزش کل بازار این توکن‌ها از مرز 1 میلیارد دلار می عبور کند. ارزش بازار فعلی توکن‌های BRC-20، 447 میلیون دلار است.

هیچ ابزاری به توکن‌های محبوب BRC-20 مانند ORDI، PEPE و MEME متصل نیست و این توکن‌ها اساساً برای اهداف آزمایشی منتشر شده‌اند. به عنوان مثال، Domo (کاربر توئیتری که توکن BRC-20 را ساخت) ارز دیجیتالی ORDI را برای نشان دادن عملکرد BRC-20 ایجاد کرد.

به نظر می‌رسد محرک اصلی حجم‌های BRC-20 از سوی معامله‌گرانی است که به دنبال سود بردن از این جو جدید هستند. با این حال، با کاهش سود، فعالیت‌های معاملاتی در اطراف توکن‌های BRC-20 نیز احتمالاً کاهش خواهد یافت.

معاملات NFT بیت کوین افزایش می‌یابد

علاوه بر توکن‌های BRC-20، بازار شاهد تغییر از توکن‌های BRC-20 به توکن‌های مبتنی بر رسانه، با نام مستعار بیت کوین آکروما است. مجیک ایدن، بزرگ‌ترین پلتفرم و بازار ساخت و همچنین خرید و فروش NFT در بلاک چین سولانا است. این بازار شروع به کاهش حجم کیف پول یونی ست کرده است. کیف پول یونی ست به عنوان اولین کیف پول سازگار با توکن‌های BRC20 و NFTهای بیت کوین شناخته می‌شود. همچنین، مجموعه‌های محبوبی مانند بیت کوین قورباغه‌ها حدود یک چهارم حجم کلکسیون‌های برتر در اتریوم را داشتند. حجم این معاملات بین 23 آوریل تا 23 می بیش از 40 میلیون دلار بود.

در نهایت، باید دید که مجموعه‌های بیت کوین NFT چقدر در تشکیل جوامع وفادار مانند کریپتوپانکس، میلادی میکر، آزوکی یا بی سی موفق هستند. هر چند که حجم معاملات NFTها و میم‌کوین‌ها در بیت کوین در ماه مه به رتبه دوم رسید؛ اما مجموعه‌های NFT هنوز ابزار مفید یا جامعه وفاداری از دارندگان را ایجاد نکرده‌اند.

لازم به ذکر است که یوبیتکس، معتبرترین صرافی ارز دیجیتالی در ایران است که خدمات امن و حرفه‌ای را به کاربران ارائه می‌کند. این پلتفرم، امکان خرید و فروش بیش از 200 ارز دیجیتال را با قیمت و حجم دلخواه فراهم کرده و بیش از 30 شبکه بلاک چین را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام

مرتبط با : یوبیتکس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز