بورس روسیه با رشد 5/5 درصدی افت خود را جبران کرد

بازار بورس روسیه طی یکی دو روز گذشته با افزایش نسبی قیمت نفت و تقویت ارزش روبل در برابر ارزهای دیگر همچون دلار و یورو، افت قبلی خود را که به دلیل کرونا و سقوط قیمت نفت اتفاق افتاده بود جبران کرد.

به گزارش کاماپرس به نقل از خبرگزاری اقتصادی پرایم، طبق داده‌های معاملات بورس مسکو شاخص RTS بیش از 5.5 درصد رشد داشته است ، که این میزان افزایش تقریباً افت روزهای ابتدایی هفته را جبران می‌کند. بر اساس این گزارش، شاخص بورس مسکو با 3.47 درصد رشد ، به 2574.46 واحد و شاخص RTS  با  5.6 درصد رشد به 1068.85 واحد رسیده است.

در عین حال، نرخ برابری ارزش دلار در برابر رویل که در ماه های گذشته با افزایش بی سابقه ای همراه بود طی روز های گذشته با کاهش  روبرو شد. نرخ هر دلار آمریکا با کاهشی معادل 1.14 روبل به 75.94 روبل رسید ، و نرخ یورو نیز با 1.19 روبل کاهش به 82.53 روبل رسید.

بورس روسیه از بحران منفی شدن نفت عبور کرد

الکساندر باختین ، کارشناس راهبردی موسسه سرمایه گذاری BKS Premier ، در تحلیل وضعیت بازار بورس روسیه یادآور شد “در اواسط  این هفته ، با بررسی بازار، این نتیجه حاصل می شود که بورس سهام روسیه با افزایش قیمت نفت تلاش می کند تا با ثبات نگه داشتن شاخص، خود با نوسانات احتمالی هماهنگ کند.

راز آسمان پایتخت

در این باره بیشتر بخوانید:

در واقع می توان گفت بورس روسیه بر نوسان ناشی از سقوط قیمت نفت و به زیر صفر رسیدن نفت وست تگزاس اینتر مدیت آمریکا غلبه کرده و از این بحران عبور کرده است.

به گفته کارشناسان، بازگشت نفت برنت به بازه صعودی نیز نقش مهمی در بازگشت بازار بورس روسیه از منفی به مثبت ایفا کرد. نفت برنت در تلاش است تا بازه های بالای 20 دلار در هر بشکه را دوباره به دست آورد.” لازم به ذکر است که معاملات آتی ژوئن برای نفت خام برنت با 8 درصد رشد به 20.9 دلار در هر بشکه رسیده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز