چین بزرگترین برنده و روسیه بزرگترین بازنده سقوط قیمت نفت

بر اساس داده های آماری منتشر شده توسط سازمان تجارت جهانی، چین با تراز تجاری منفی 140 میلیارد دلار در نفت، گاز و فرآورده های وابسته  بزرگترین برنده و روسیه با تراز تجاری مثبت 235 میلیارد دلار در این محصولات، بزرگترین بازنده سقوط قیمت نفت به شمار می روند.

به گزارش کاماپرس، داده های آماری منتشر شده توسط سازمان تجارت جهانی به خوبی نشان می دهد چرا روسیه و عربستان بعد از تنش در نشست قبلی اوپک نتوانستند بر مواضع قبلی خود مبنی بر افزایش تولید و کاهش قیمت نفت بمانند و به سرعت دست به کار برگزاری نشست روز گذشته و ترمیم بازار طلای سیاه شدند.

این آمارها نشان می دهد روسیه و عربستان بزرگترین بازنده بازی سقوط قیمت نفت به شمار می روند و پس از این کشورها عراق سومین بازنده بزرگ این بازی است. 5 کشور با بالاترین میزان تراز تجاری مثبت نفت، گاز و فرآورده ها شامل روسیه (۲۳۵)، عربستان سعودی (۲۳۰)، عراق (۹۰)، امارات متحده عربی (۸۰) و  قطر (۷۰) میلیارد دلار هستند.

چین ، ژاپن و کره جنوبی ؛ برندگان بزرگ سقوط قیمت نفت

آریاک سفر

در مقابل این بازندگان بزرگ، سه کشور از 5 کشور برنده بزرگ بازی نفتی در شرق آسیا و آسیای جنوب شرقی واقع شده اند. بر اساس داده های آماری سازمان تجارت جهانی، کشورهای با بالاترین میزان تراز تجاری منفی نفت، گاز و فرآورده ها شامل چین (۳۰۰-)، ژاپن (۱۴۰-)، هند (۱۲۰-)، کره جنوبی (۸۵-) و آلمان (۷۵-) میلیارد دلار هستند که آلمان تنها کشور اروپایی این فهرست به شمار می رود.

هند نیز به عنوان یکی از اقتصادهای نوظهور با تراز تجاری منفی 120 در نفت و فرآورده های نفتی، خوشنودی خود را از سقوط قیمت نفت پنهان نمی کند.سقوط قیمت نفت یک بازنده پنهان دیگر نیز دارد و آن کشور آمریکا است که افزایش قیمت تا محدوده خاصی برای این کشور جذاب است و قیمت کنونی طلای سیاه این کشور را از جمع صادرکنندگان نفت اخراج می کند.

شایان ذکر است توافق اخیر کشورهای اوپک پلاس و اوپک موجب کاهش تولید روزانه 10 میلیون بشکه ای نفت خواهد شد و این کشورها امیدوارند این کاهش تولید روند سقوط قیمت طلای سیاه را معکوس کند.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز