بوتیک هتل سنگ سیاه شیراز برنده جایزه بین‌المللی معماری

لست سکند

بوتیک هتل سنگ سیاه شیراز، رتبه دوم مسابقه معماری بین قاره‌ای 2 اِی را کسب کرد.
به گزارش کاماپرس، طراح این بوتیک هتل که در دسته ساختمان‌های عمومی قرار دارد، علی سوداگران، معمار شیرازی است. این مهندس معمار که متولد سال 1356 است، در سال 1374 مشغول به تحصیل در دانشکده معماری دانشگاه آزاد شیراز شد و در سال 1383 با کسب مدرک کارشناسی ارشد از همان دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.
وی فعالیت‌های حرفه‌ای خود را به طور جدی‌تر با ثبت دفتر معماری استاک به همراهی همسر خود، نازنین کازرونیان ادامه داد. این کارشناس ارشد معماری توانسته است در طول سالهای فعالیت خود، جوایز معماری متعددی را کسب کند.
وی برنده مسابقه دانشجویی اکو هاوس دانشگاه آکفوردبروک و فینالیست جایزه معمار طراح اطلاعات گردشگری شیراز در سال 1388 است. سوداگران همچنین منتخب مسابقه طراحی نما با مصالح طبیعی اطلاعات گردشگری بیشاپور در سال 1389 و برنده جایزه اول مسابقه معمار احیاء آب‌انبار دیوانخانه در همان سال است.
معمار بوتیک هتل سنگ سیاه شیراز در سال 1389 برنده جایزه اول طراحی داخلی نشریه هنر و معماری احیاء آب‌انبار دیوانخانه و نیز در همان سال فینالیست جایزه معمار طراحی خانه آخر هفته شده است. طراحی خانه آخر هفته نیز، برگزیده شده به عنوان 10 ویلای برتر سال 2012 از طرف سایت معماری آرچی‌تیزر در سال 1391 شده است.
همچنین در سال 1394 احیاء آب‌انبار دیوانخانه برنده جایزه دوم مسابقه معماری آسیا و طراحی خانه آپارتمان 144 فینالیست پنجمین دوره جایزه معمار شده است.

احداث اقامتگاه سنتی در بافت تاریخی شیراز
بوتیک هتل سنگ سیاه شیراز طی سال‌های 1396 تا 1399 بنا شد. این سازه رتبه اول مشترک گروه ساختمان‌های عمومی سیزدهمین دوره جایزه معماری و معماری داخلی ایران در سال 1399 و رتبه سوم گروه ساختمان‌های عمومی بیستمین دوره جایزه معمار را در همان سال دارد. این پروژه با موضوع احداث اقامتگاه سنتی در بافت تاریخی شیراز، محله سنگ سیاه، به مساحت عرصه 560 متر مربع بنا شد.
این بوتیک هتل مابین و در همسایگی پنج بنای ثبت ملی از دوره‌های تاریخی ایلخانی، زندیه، قاجاریه و پهلوی بر اساس مجوزها و ضوابط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تعریف شد. در زیر تمامی کف‌ها از ورق‌های آکوستیک با جزئیات اجرای کف شناور و در پنجره‌ها چوب چنار، لاستیک‌های درزبند و شیشه‌های دوجداره استفاده شده است. با دو مسیر مجزای لوله‌کشی فاضلاب آب خاکستری جدا، تصفیه و دوباره به چرخه استفاده فلاش تانک‌ها و آبیاری فضای سبز تعبیه شده است.
در ساخت این سازه از مصالح دست‌ساز آجر خشتی استفاده شده است. همچنین در داخل اتاق‌های این بوتیک هتل شیرازی، کاشی دست‌ساز با پوشش کف و بدنه سرویس‌ها به کار رفته است.

اعطای جوایز معماری بین قاره‌ای 2 اِی برای قدردانی از دستاوردهای معماری
مجله معماری 2اِی، یک مجله بین‌المللی در حوزه معماری است که از پانزده سال پیش تاکنون منتشر می‌شود. این مجله معماری اکنون برگزارکننده جوایز بین‌المللی 2 اِی سی اِی اِی است. جوایز معماری بین قاره‌ای 2 اِی برای قدردانی از دستاوردهای معماری طراحی شهری تاسیس شده است.
رقابت 2 اِی سی اِی اِی در سال 2020 میلادی که توسط احمد ذوهادی، محقق معماری و سردبیر و مدیرمسئول مجله معماری و ساختمان و مجله بین‌المللی 2 اِی برگزار کننده جایزه معماری آسیا پایه‌گذاری شد و توسط آکادمی ایده‌های نوآورانه معماری 2 اِی نیز سازماندهی شد. در این دوره از رقابت‌ها در سال 2020 میلادی، معماران ایرانی توانستند در میان پروژه‌های ارسالی گوناگون از سراسر نقاط جهان در چند رشته مختلف برگزیده شوند.

راز آسمان پایتخت


ساختمان اداری ویرا با معماری شهاب علی دوست رتبه سوم و ویلا دوازده با معماری محمدرضا مرعشی رتبه دوم این مسابقه را به دست آوردند. همچنین ساختمان اداری شریف با معماری هومن بالازاده رتبه اول و آرت رزیدنسی سه‌بر با معماری محسن خزدوز، ادیب ایروانی و حسین پنجه‌پور در دسته بازسازی رتبه اول را به دست آوردند.
جواهرات هومهر با معماری علی محمدشاه محمودی نیز رتبه دوم این مسابقه را کسب کرده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز