بهترین چراغ استخری و سونا را از کجا بخریم؟

چراغ استخری -کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

چراغ استخری و سونا یکی از مهم‌ترین عناصر نورپردازی در استخرها هستند که علاوه بر ایجاد روشنایی مطلوب و مناسب در این فضاها، در تزئین و ایجاد زیبایی نیز نقش دارند.

به گزارش کاماپرس به نقل از فروشگاه اینترنتی لایت هوم، چراغ استخری و سونا با توجه به محیط‌های مختلف و نوع نورپردازی مورد نیاز در انواع مختلف و به دوشکل روکار و توکار تولید و در بازار عرضه می‌شوند. خرید چراغ استخری باید با توجه به فضای استخر و سونا و ابعاد و شکل و رنگ‌های انواع چراغ‌ها صورت بگیرد؛ ضمن این‌که کیفیت این چراغ‌ها از نظر عمر، میزان مصرف و ضد آب بودن برای اطمینان از امنیت نیز اهمیت بسیاری دارد. کاماپرس در ادامه به بررسی بهترین چراغ‌ استخری و انواع آن پرداخته و سپس فروشگاه معتبر برای خرید آن را معرفی می‌کند.

کاربرد چراغ برای استخر و سونا

نصب چراغ در استخر و سونا از گذشته به عنوان یکی از تجهیزات ضروری این مکان‌ها از ابتدا مورد توجه سازندگان و صاحبان استخر بوده است. اولین کاربرد استفاده از چراغ در استخر و سونا تامین امنیت شناگران و جلوگیری از سقوط آنان در تاریکی در آب و همچنین مشخص کردن محدوده استخر است. با این وجود امروزه از انواع چراغ‌های استخری با نور و رنگ‌های متفاوت برای ایجاد فضایی دلنشین و آرامش‌بخش در استخر و همچنین زیبایی و تزئین این فضاها استفاده می‌شود.

انتخاب و خرید چراع استخری با توجه به فاکتورهای متعدد از جمله ابعاد استخر، جنس و رنگ بدنه، میزان سایه‌گیری، میزان نور محیط، بهینه‌سازی نور و مانند آن صورت می‌گیرد؛ براین اساس انواع و قیمت چراغ استخری متفاوت می‌شود. در ادامه به برخی از انواع چراغ استخری و سونا اشاره شده است.

چراغ استخری -کاماپرس

راز آسمان پایتخت

چراغ استخری روکار

چراغ استخری روکار ، همانطور که از نام آن پیدا است، بر روی سطح دیوار و در قسمت بیرونی دیوار نصب می‌شود. این نوع چراغ‌ با توجه به نوع نصب بیرونی آن‌، نیاز به کاسه بتنی از طریق ایجاد حفره یا برش در دیوار را ندارد. چراغ استخری روکار نسبت به چراغ‌ توکار شعاع نور قوی‌تر و نافذ‌تری دارد و از این نظر گزینه بسیار مناسبی برای نورپردازی در استخر، جکوزی و آبنماهای موجود در پارک‌ها است؛ چرا که این چراغ‌ها علاوه بر تامین روشنایی برای یک محیط تقریبا بزرگ، با وجود فواره و انواع افکت‌های نوری، جلوه چشم‌نواز و زیبای به محیط می‌بخشند. ضمن این‌که امروزه با تولید چراغ‌های روکار فلت که کاملا هم‌سطح دیوار هستند، مشکل از اشغال فضا و برخورد افراد با چراغ‌ها تقریبا حل شده است و نصب آن‌ها نیز بسیار ساده است.

چراغ استخری توکار

چراغ استخری توکار در واقع یکی از انواع نورپردازی مخصوص برای استخر و سونا محسوب می‌شود. با توجه به این‌که نصب این چراغ نیازمند ایجاد کاسه بتنی در دیوار از طریق ایجاد حفره و برش در آن است، محل نصب آن باید قبل از بتون‌ریزی مشخص شود. چراغ استخری توکار با توجه به بدنه نازک و طراحی زیبای آن تاثیر بسیاری در ایجاد زیبایی و چشم‌نوازی فضای استخر و سونا دارد. این نوع از چراغ‌ها دارای درجه حفاظت IP68 بوده و از این نظر برای استفاده در زیر آب، دیواره ها و کف انواع استخرها، حوضچه‌ها و حوض‌های ویلاها و حیاط خانه‌ها مناسب است.

در نصب چراغ استخری و به‌ویژه نوع توکار آن، باید به نکات ایمنی برای جلوگیری از هرگونه برق‌گرفتگی توجه کرد؛ چرا که ولتاژ چراغ‌های استخری مورد استفاده در استخر باید بین 12 تا 24 ولت باشد و استفاده از آن‌ها نیازمند نصب تغذیه یا ترانسی برای کاهش ولتاژ چراغ است.

چراغ استخر و سونا هالوژنی

چراغ‌های استخر هالوژنی از روشنایی و طول عمر بالایی برخوردار هستند و در رنگ‌های گوناگون و ابعاد متفاوتی تولید می‌شوند. این چراغ‌ها نسبت به چراغ‌های رشته‌ای حدود 10 تا 20 درصد راندمان بیشتری دارند. با این وجود باید در نظر داشت که چراغ‌های هالوژنی گرما و حرارت بسیاری تولید می‌کنند و تماس آن‌ها با هوای خارج آب بسیار خطرناک است و حتما باید در فاصله حدودی 50 سانتی‌متر پایین‌تر از سطح آب نصب شود.

چراغ استخری -کاماپرس

چراغ استخر و سونا ال ای دی

چراغ‌های استخر ال ای دی از جدیدترین و بهترین نورپردازی‌های استخر و سونا محسوب می‌شود. این چراغ‌ها نور قوی و بانفوذی ایجاد می‌کنند و فاصله و مسافت زیادی را فضای استخر روشن می‌کنند. چراغ‌های ال ای دی نسبت به چراغ‌های هالوژنی نور یکنواخت با دامنه نفوذ گسترده‌‌‌ای دارند، ضمن این‌که تنوع رنگی در این چراغ‌ها بیشتر و مصرف انرژی آن‌ها نیز کمتر است.

بهترین چراغ استخری و سونا را از کجا بخریم؟

امروزه فروشگاه‌ها و مراکز بسیاری به تولید و عرضه چراغ‌ استخری و سونا در انواع گوناگون می‌پردازند. با توجه به اهمیتی که کیفیت این چراغ‌ها در امنیت و زیبایی استخر و سونا دارند، خرید آن‌ها باید از مراکز معتبر و با ضمانت اصل بودن کالا صورت بگیرد.

لایت هوم

فروشگاه اینترنتی لایت هوم ، نزدیک به 20 سال است که در زمینه تجهیزات برقی ساختمانی فعالیت می‌کند و دارای مجموعه‌ای کامل و جامع از تجهیزات روشنایی ساختمان، از جمله چراغ استخر و سونا است. این مجموعه در هر بخش و برای هریک از محصولات از متخصصان همان رشته استفاده استفاده کرده و با ارائه محصولات باکیفیت و باقیمت مناسب، تجربه خوبی را برای مشتریان خود رقم می‌زند.

انتهای پیام

مرتبط با : لایت هوم
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز