بهترین موتور سیکلت های ژاپنی برای موتورسواران باتجربه

تور لحظه آخری-کاماپرس

شاید تفاوت چندانی میان میزان علاقه دوست‌داران موتور سیکلت وجود نداشته باشد، اما وقتی صحبت از تجربه به میان می‌آید همه چیز فرق می‌کند. به همین دلیل است که خصوصا افراد باتجربه باید مدل‌هایی را انتخاب کنند که با مهارتشان مطابقت داشته باشد. کاماپرس در این مطلب به معرفی بهترین موتور سیکلت‌های ژاپنی برای موتورسواران باتجربه می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

کاوازاکی کی‌ال‌آر ۶۵۰ (Kawasaki KLR650)

این موتور با قیمت تقریبی ۶ هزار دلار یک مدل حرفه‌ای اما ابتدایی درنظر گرفته می‌شود که از یک موتور تک سیلندر قدرتمند، سیستم تعلیق عالی و ترمز قوی برخوردار شده و حتی ای‌بی‌اس نیز اختیاری است. تنها ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن ابزار چند منظوره کاملا دیجیتال، یک چراغ جلو ال‌ای‌دی و موتور تک سیلندر قابل اعتماد با حجم ۶۵۲ سی سی و گشتاور ۳۹ پوند فوتی هستند. با این همه برای افرادی که به مهارت‌های موتورسواری خود وابسته هستند کاملا مناسب است.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

یاماها وای زد ۴۵۰ اف‌ایکس (Yamaha YZ450FX)

این مدل با قیمت حدودی ۱۰ هزار دلار نسبت به نسخه‌های قبلی پیشرفت چشمگیری داشته و با قدرت ۵۰۰ دور در دقیقه قابلیت افزایش قدرت نهایی را دارد. همچنین سیستم استارت الکتریکی برای به حداقل رساندن تاخیر در مسابقات تعبیه شده و ارگونومی کلی نیز برای ایجاد راحتی بیشتر موتور سوار بهبود یافته است.

یاماها نیکن جی‌تی (Yamaha Niken GT)

یاماها نیکن جی‌تی به قیمت ۱۳ هزار دلار طراحی بسیار متفاوتی با موتورهای معمولی داشته و از همین رو مشتریان خاص خود را می‌طلبد. این مدل با دو چرخ در جلو و یک چرخ در عقب برای داشتن بهترین عملکرد در پیچ‌ها سفارشی سازی شده است. از دیگر ویژگی‌ها و امکانات آن می‌توان به یک صفحه نمایش جلویی، صندلی قابل تنظیم بسته به ابعاد موتور سوار و موتور ۸۹۰ سی سی اشاره کرد. طبق آخرین اخبار یاماها تولید نیکن را برای بازار ایالات متحده متوقف کرده، اما هنوز آن را در برخی از بازارهای اروپا و آسیا عرضه می‌کند.

هوندا سی‌بی‌آر ۱۰۰۰ آر آر (Honda CBR1000RR)

این مدل هوندا حدود ۱۶ هزار دلار قیمت داشته و با وجود یک موتور ۹۹۸ سی سی و حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت، موتور سواران مبتدی بایستی از آن دوری کنند. با وجود موتور مجهز به تزریق سوخت دو مرحله‌ای، دو مجموعه انژکتور سوخت در هر سیلندر و قدرت ۱۸۴ اسب بخار می‌توان تأیید کرد که این مدل با الهام از موتورهای مسابقه‌ای هوندا ساخته شده و از زمان عرضه تا کنون بهترین سوپر بایک بازار درنظر گرفته می‌شود.

هوندا افریکا توئین ادونچر اسپورتز ای‌اس (Honda Africa Twin Adventure Sports ES)

با قیمت حدودی ۱۷ هزار دلار، این موتور به‌عنوان یک مدل توریستی سطح بالا درنظر گرفته می‌شود که به خوبی از سفرهای دونفره پشتیبانی می‌کند. علاوه بر موتور توئین ۱۰۸۴ سی سی همه کاره، سیستم تعلیق الکترونیکی و ابزارهای فنی نیز توجه را جلب می‌کنند. برای تسهیل سواری همچنین گزینه‌های کنترل قدرت زیادی تعبیه شده و همچنین قابلیت Apple CarPlay و دسترسی از طریق گوشی به نمایشگر وجود دارد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز