بهترین شیرینی قرابیه تبریز را از کجا بخریم؟

لست سکند

یکی از سوغاتی‌های شیرین و شناخته شده تبریز، شیرینی قرابیه است. قرابیه تبریز به دلیل ویژگی‌های خاص ازجمله اندازه درشت‌تر و طعم و مزه لذت بخش، یکی از شیرینی‌های مجلسی تبریز محسوب می‌شود. بنابراین برای تبریزی‌ها و مسافران این شهر پیدا کردن قنادی‌هایی که بهترین شیرینی قرابیه تبریز را برای پذیرایی در مهمانی‌ها و یا خرید سوغاتی فراهم می‌کنند، از اهمیت برخوردار است.

کاماپرس در این گزارش، قنادی‌هایی که در تبریز  به عنوان عرضه کننده قرابیه تازه و خوشمزه شناخته می‌شوند، را معرفی می‌کند.

بهترین شیرینی قرابیه تبریز در قنادی تصاج

در تبریز از قدیم الایام رسم بر این بوده که برای پذیرایی از مهمانان نوروزی شیرینی قرابیه تهیه کنند. قنادی تصاج نیز به عنوان یکی از قدیمی‌ترین قنادی‌های شهر، در روزهای پایانی سال با انبوه خریداران شیرینی قرابیه مواجه می‌شود که معمولا برای خرید مجبور به ایستادن در صف‌های طولانی می‌شوند. یکی از دلایل این استقبال، مرغوبیت و تازگی شیرینی قرابیه قنادی تصاج است.

قنادی تشریفات محبوب گردشگران

قنادی تشریفات یکی از قنادی‌هایی است که بهترین شیرینی قرابیه تبریز را می‌توان از آن تهیه کرد. این قنادی به دلیل اینکه در مرکز شهر و در منطقه آبرسان تبریز قرار دارد، پذیرای گردشگران  و مسافران بسیاری است که این شیرینی خوشمزه و مقوی را به عنوان سوغات تبریز خریداری می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

قنادی تک درخت در جاده ائل گولی

این قنادی که با داشتن دو شعبه در دو منطقه متفاوت شهر از قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌های باسابقه تبریز است، معمولا قرابیه‌های باکیفت و تازه‌ای دارد. شعبه جاده ائل گولی قنادی تک درخت به دلیل اینکه در جاده گردشگری شهر قرار دارد، بیشتر از شعبه دیگر این قنادی شناخته شده است.

قنادی رکس، قدیمی و معروف

اغلب گردشگرانی که حداقل یکبار به تبریز سفر کرده‌اند، این قنادی قدیمی را می‌شناسند. یکی از شعبه‌های این قنادی در بافت تاریخی تبریز و درست روبروی ارگ تاریخی این شهر واقع شده است. قنادی رکس بیشتر شیرینی‌های سنتی و سوغاتی تبریز از جمله قرابیه بادامی را همیشه آماده دارد و خریدارن دست خالی از این قنادی برنمی‌گردند. قنادی رکس شیرینی قرابیه را برای راحتی خریدارن معمولا در جعبه های آماده به فروش می‌رساند.

قنادی دقیق با انواع قرابیه های معروفش

این قنادی نیز از جمله قنادی‌های قدیمی تبریز است که سال‌هاست در خیابان خیام مشغول فعالیت است. قنادی دقیق علاوه بر شیرینی قرابیه بادامی، قرابیه‌های معروف متنوعی مثل قرابیه گردویی و قرابیه نارگیلی نیز دارد. شیرینی قرابیه این قنادی نیز مانند قنادی‌هایی که در بالا ذکر شد، زبانزد تبریزی‌ها است.

ویژگی‌های شیرینی قرابیه مرغوب

شیرینی قرابیه تبریز نسبت به قرابیه‌های مشابه درشت‌تر و تقریبا به اندازه یک کلوچه است. این قرابیه ترد و خوشمزه به نظر ظاهری خشک دارد اما باید دقت داشت قرابیه مرغوب تبریزی فقط لایه بیرونی‌ خشک دارد و داخل آن کاملا نرم و لطیف است. این شیرینی با آرد بادام تهیه می‌شود بنابراین هرچه بادام پودر شده به کار رفته در این شیرینی تازه‌تر باشد، باعث طعم بهتر آن می‌شود. از طرفی تبریزی‌ها معتقدند پسته‌ای که روی شیرینی قرابیه ریخته می‌شود هرچه درشت‌تر باشد، نشانه کاربلد بودن قنادی و مرغوب بودن خود شیرینی است. بنابراین اگر موقع خرید شیرینی قرابیه به این موارد دقت کنید می‌توان امیدوار بود که یکی از بهترین شیرینی قرابیه‌های تبریز را چشیده‌اید.

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “بهترین شیرینی قرابیه تبریز را از کجا بخریم؟

  1. Mahdiyeh گفته:

    واقعا قنادی رکس بی نظیره چه قرابیه مرغوبی داشت هنوز چندتا دونه ازش مونده طعم و بافتی عالی…تبریز که رفتید این قنادی رو فراموش نکنید مطمئنم با ی بار تست از شیرینیهاش عاشقش میشید 👌🏻💯

  2. عباس تولدی گفته:

    قنادی دقیق خیابان خیام
    وقنادی تبریزی میدان جهاد
    قرابیه های این دوتا عالی هستن سک نکنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز