بهترین سیستم گرمایشی و سرمایشی را از کجا بخریم؟

سیستم گرمایش تابشی موضعی-کاماپرس
لست سکند

افزایش ظرفیت تولید انرژی، به‌ویژه انرژی گرمایی و افزایش روز افزون تقاضا برای این نوع انرژی سبب شده که دولت‌ها در کشورهای مختلف دنیا به دنبال راهکارهای مناسبی برای بهینه سازی مصرف آن باشند. یکی از راه‌های بهینه سازی مصرف انرژی در صنعت، به کارگیری سیستم گرمایش و سرمایش مناسب است. طبق اطلاعات موجود، استفاده از این سیستم‌ها باعث می‌شود که راندمان مصرف انرژی در برخی موارد تا 91 درصد کم شود.

به گزارش کاماپرس، تعرفه پایین تامین کننده‌های انرژی گرمایشی و سرمایشی، اعم از گاز و برق سبب شده بود که بخش‌های مختلف صنعتی به صورت بی‌رویه از این تامین کننده‌ها استفاده کرده تا دمای محیط خود را متعادل کنند، اما طی چند سال اخیر با محدود شدن منابع برق و گازی و قطع مداوم آن، بسیاری از صنایع با مشکل مواجه شدند و از تامین دمای آسایش بازماندند. این چالش باعث شد که بسیاری از صنایع به فکر تامین انرژی مصرفی فعالیت خود با استفاده از سیستم‌های مناسب گرمایشی و سرمایشی باشند.

البته بهینه سازی مصرف انرژی در صنعت، گذشته از مسئله کاربرد سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب، به ترویج فرهنگ کاهش مصرف انرژی نیاز دارد. موضوع انرژی یک مسئله فرابخشی و بین بخشی است که باید برای عبور از چالش کمبود آن، راهبردها و راهکارهای اجرایی درستی به‌کار گرفته شود.

تخصیص بخشی از بودجه و نقدینگی کشور به عوارض برق برای بهینه‌سازی انرژی، پیگیری اجرای کامل بحث 19 مقررات ملی در بخش ساختمان و الزامی کردن برچسب و رتبه‌بندی انرژی در ساختمان، راه‌اندازی بازار بهینه سازی انرژی و محیط زیست موضوع آیین نامه سازمان برنامه و بودجه سال 1396 و اجرایی کردن کامل قانون الگوی مصرف و اعمال جرایم ماده 26 در صورت عدم رعایت شدت مصرف انرژی صنایع، تنها تعدادی از این راهکارها هستند که می‌توانند در کنار استفاده از سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب، به کاهش مصرف انرژی کمک کنند تا این چالش نیز رفع شود.

دو مدل از سیستم‌های گرمایشی مناسب برای کاهش مصرف انرژی

با این وجود در صورتی که صنایع روی سیستم‌های مناسب گرمایشی تمرکز داشته باشند، تا حد زیادی مشکلات مرتبط با انرژی حل خواهد شد. در این بخش به معرفی دو سیستم گرمایش تابشی مرکزی – موضعی می‌پردازیم که به تامین دمای آسایش صنایع مختلف کمک می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

یکی از سیستم‌های گرمایش تابشی موضعی، گرمایش تابشی تابان است که بیشترین کاربرد آن به گلخانه‌ها مربوط می‌شود. این سیستم در فصول سرد سال مانند نور آفتاب عمل کرده و به همین دلیل برای صنعت کشت و کار بیشتر کاربرد دارد. شکل کلی دستگاه به صورت ال است و مشعلی نیز در انتهای آن نصب می‌شود.

اما سیستم گرمایش تابشی مرکزی محدودیت سیستم موضعی را ندارد و تمامی صنایع و فضاهای دارای سقف بلند مانند کارخانه‌های مواد غذایی، مرغداری و امثال آن می‌توانند از آن استفاده کنند. این نوع سیستم از یک دستگاه مشعل و باند تابشی به وجود می‌آید که مشعل خارج از سالن قرار می‌گیرد و باند تابشی در سالن نصب می‌شود تا با ساطع کردن امواج الکترومغناطیسی، دمای محیط را بالا برده و به سطح مطلوبی برسانند. این نوع سیستم به هیچ وجه به لوله‌کشی گاز و کابل‌کشی برق نیازی ندارد و از این بابت مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

هر یک از سیستم‌های مذکور به دلیل مدل خاص و متفاوتی که دارند، باید تحت شرایط ویژه‌ای نگهداری شوند.

خرید بهترین سیستم گرمایشی و سرمایشی از مجموعه معتبر اخگر تابش

در صورتی که مایل به تامین دمای آسایش محیط کار خود هستید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این سیستم‌ها از کارشناسان “اخگر تابش” کمک بگیرید. اخگر تابش یک مجموعه باسابقه است که به منظور کاهش مصرف انرژی و همچنین افزایش بهره‌وری محصولات گرمایشی و سرمایشی به مشتریان خود خدمات مناسبی را ارائه می‌دهد.

این مجموعه همواره سعی کرده با استفاده از اطلاعات به‌روزرسانی شده مرتبط با تامین انرژی سرمایشی و گرمایشی، بهترین سیستم‌ها را برای این منظور به مشتریان خود عرضه کند.

اشخاصی که مایل به استفاده از سیستم‌های مطمئن و مناسب عرضه شده اخگر تابش هستند، باید به وبسایت این مجموعه مراجعه کرده و کاتالوگ آن را بررسی کنند. در صورتی که سوالی درباره سیستم‌های عرضه شده در اخگر تابش وجود داشته باشد، کارشناسان این مجموعه پاسخگوی شما خواهند بود.

انتهای پیام

مرتبط با : اخگر تابش
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “بهترین سیستم گرمایشی و سرمایشی را از کجا بخریم؟

  1. Emadmohamadi گفته:

    من برای رستورانم دنبال یک سایت خوب هستم که سیستم گرمایشی و سرمایشی مطمعن داشته باشه و خدمات بده واقعا موقع خرابی چون ما شرایطمون با منازل متفاوته خرابی روی هر دو مدل باید سریع رفع بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز