بهترین سرگرمی‌هایی که در تور ارمنستان از مشهد نباید از دست داد

تور لحظه آخری-کاماپرس

ارمنستان کشوری کوچک اما جذاب و با فرهنگی غنی و قوی، در همسایگی ایران واقع شده است. درواقع ارمنستان به آرامی درحال تبدیل‌شدن به یک مقصد گردشگری محبوب است و به همین خاطر، نه فقط توریست‌های تهرانی، که تور ارمنستان از مشهد و سایر شهرهای ایران هم طرفداران زیادی دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ارمنستان سرزمینی با جاذبه‌های طبیعی، باستانی و مراکز تفریحی هیجان‌انگیز است. از ایروان گرفته تا دریاچه جذاب سوان و آبشارهای دلربا و تله کابین هیجان‌انگیز ارمنستان. در ادامه برخی از جاذبه‌های دیدنی ارمنستان بررسی می‌شود که گردشگران در تور ارمنستان از مشهد نباید از دست بدهند.

ایروان؛ تجربه سفر در زمان!

ایروان پایتخت صورتی و بزرگترین شهر ارمنستان است. مرکز شهر ایروان مکان‌هایی مانند میدان جمهوری، خانه اپرا، باغ‌های زیبا، مسجد آبی قرن هجدهم، موزه‌های جذاب و مجموعه معروف آبشار را در خود جای داده است.

راز آسمان پایتخت

پیاده‌روی ساده‌ترین و بهترین راه برای غرق شدن در فرهنگ، تاریخ و همچنین آشنایی با غذاهای لذیذ ایروان است. با قدم زدن در شهر می‌توان تاریخ ایروان را از دوران باستان تا دوره شوروی و پس از شوروی مشاهده کرد. همچنین می‌توان از بخش مدرن ایروان با معماری معاصر، رستوران‌های مد روز، و کافی‌شاپ‌ها لذت برد.

پرواز در آسمان و بازدید از صومعه تاتو

می‌توان گفت صومعه تاتو بهترین مکان برای بازدید در تور ارمنستان از مشهد است. این مکان در نزدیکی شهر گوریس و در 250 کیلومتری ایروان قرار دارد.

برای رسیدن به این صومعه می‌توان سوار تله‌کابین شد وبه مشاهده طبیعت شگفت‌انگیزی پرداخت. تله کابین تاتو طولانی‌ترین تله کابین بدون توقف جهان و ثبت شده درکتاب گینس است.این مسیر سریع‌ترین و دراماتیک‌ترین مسیر به سمت صومعه تاتو است. افراد سوار بر تله‌کابین، بر فراز تنگه وروتان پرواز می‌کنند و مناظری فراموش‌نشدنی را در ارتفاع 320 متری از سطح زمین تجربه می‌کنند.

صومعه تاتو مروارید معماری قرون وسطایی ارمنستان به حساب می‌آید. این مکان یک مرکز فرهنگی بزرگ با  کتابخانه، دفترخانه و یکی از مشهورترین دانشگاه‌های قرون وسطی است. این مرکز در طول قرون وسطی به عنوان یک مرکز آموزشی، روشنگری و معنوی در تاریخ این کشور نقش اساسی داشته است. علاوه بر اهمیت تاریخی آن، بازدید از صومعه تاتو فرصتی برای دیدن تنگه باورنکردنی وروتان و موقعیت شگفت‌انگیز آن است.

تماشای کوه‌های آرارات از قاب صومعه خور ویراپ

کوه آرارات نماد ملی در تاریخ و فرهنگ ارمنستان محسوب می‌شود. علی‌رغم وجود این کوه در ترکیه، گردشگران می‌توانند این کوه افسانه‌ای را از ارمنستان نیز ببینند و مسلما بهترین مکان برای تماشای آن در «خور ویراپ» است. این صومعه تنها 30 کیلومتر از ایروان فاصله دارد و به راحتی قابل دسترسی است. کوه آرارات مکانی اسطوره‌ای برای مسیحیان، به ویژه برای کلیسای ارتدکس ارمنی به شمار می‌رود. همچنین نوعی سنت رهاسازی کبوترها از خور ویراپ وجود دارد، با این امید که آن‌ها به کوه آرارات پرواز کنند.

دیدار از میراث جهانی یونسکو

طبق گزارش یونسکو، صومعه «گغارد» حاوی چندین کلیسا و مقبره است که بیشتر آن‌ها در صخره تراشیده شده‌اند که نشان‌گر اوج معماری قرون وسطایی ارمنی است. مجموعه‌ای از ساختمان‌های قرون وسطایی در منظره‌ای با زیبایی طبیعی قرار گرفته است.منظره‌ای که توسط صخره‌های بلند در ورودی دره آزات احاطه شده است.

صومعه گغارد ادغام با طبیعت را به‌خوبی نشان می‌دهد. این ویژگی‌ها صومعه گغارد را منحصر به‌فرد می‌کند و منظره‌ای لذت‌بخش را پدید می‌آورد. صومعه گغارد یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در تور ارمنستان است.

سوان؛ بزرگترین دریاچه در تور ارمنستان نوروز ۱۴۰۲

دریاچه سوان بزرگترین دریاچه ارمنستان است. ارمنستان محصور در خشکی است، بنابراین این دریاچه بهترین فرصت گردشگران برای رفتن به ساحلی با چشم انداز زیبا است. این بنای طبیعی در ارمنستان در ارتفاع هزار و ۹۰۰ متری قرار دارد و آن را به یکی از بزرگترین دریاچه های آب شیرین در ارتفاعات جهان تبدیل کرده است.

دریاچه سوان بزرگترین منبع ماهی در ارمنستان به شمار می‌رود. گردشگران در تور ارمنستان از مشهد می‌توانند به بازدید از این دریاچه زیبا بپردازند.

غذاهای ارمنی را امتحان کنید

ایروان یکی از ۱۰ مکان برتر برای گردشگری غذا به شمار می‌رود. مواد اولیه غذاهای ارمنی شامل گوشت بره، بادمجان و لواش است. نان لواش در منطقه قفقاز جنوبی، ارمنستان، آذربایجان، ترکیه و ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تهیه نان سنتی به عنوان نمادی از فرهنگ ارمنستان، در میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است. غذاهای ارمنی تحت تأثیر غذاهای اروپایی و شام (منطقه‌ای در شرق مدیترانه) قرار گرفته‌اند. سنتی‌ترین غذاهای ارمنستان شامل هریسا (فرنی از گندم و گوشت)، خاش (گوشت یا بره پخته) دلمه، خوروات و… است.

رزرو تور ارمنستان از مشهد با مجموعه سپهر سیر

علاقمندان به مشاهده جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر ارمنستان می‌توانند با مراجعه به وبسایت مجموعه سپهر سیر به رزرو تور همراه با امکان خرید اقساطی بپردازند.

انتهای پیام

مرتبط با : سپهرسیر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز