بهترین دسته گل عروس کدام است؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

ژیپسوفیلا، انتخابی بی‌رقیب در دنیای گل و یکی از نمادهای برتر گل‌های عروس در جهان است که معمولاً به آن نفس نوزاد می‌گویند. این گل به‌ دلیل بافت حجیم، ابر مانند، هاله‌ای اثیری و نمادگرایی غنی محبوبیت دارد و با توجه به در دسترس بودن و قیمت مناسب، به یک گل پرکننده ارزشمند برای استفاده در دسته‌ گل‌های عروسی و انواع فراتر آن تبدیل شده است.

کاماپرس در این گزارش به معرفی این گل محبوب ‌پرداخته است.

گل ژیپسوفیلا را بیشتر بشناسیم

گیاه ژیپسوفیلا معمولاً بین 60 تا 92 سانتی متر ارتفاع دارد. این گیاه دارای برگ‌های نیزه ای شکل سبز آبی است. در بالای هر یک از این شاخه‌ها، خوشه‌های متعددی از گلچه‌های کوچک و ظریف قرار دارد که اندازه شکوفه آن‌ها ممکن است متفاوت باشد. گلچه‌ها معمولاً به رنگ سفید درخشان هستند، اما به طور طبیعی انواع کرم و صورتی آن نیز وجود دارد؛ اگرچه غیرمعمول است. وجود دسته‌های گسترده‌ از شکوفه‌های ژیپسوفیلا در دسته گل، از دور به شکل ابر دیده می شود که ظاهری مه آلود ایجاد می‌کند.ژیپسوفیلا به عنوان یکی از برترین گل‌های پرکننده و به عنوان یک تزئین مرکزی در صنعت گل و گیاه شناخته می‌شود.

بسیاری از عروس‌ها آن را نه تنها به دلیل زیبایی و جذابیت، بلکه به دلیل معانی نمادین آن انتخاب می‌کنند. در زبان گل‌ها، دسته گل ژیپسوفیلا نشان‌دهنده خلوص، معصومیت و عشق ابدی است. گلی که هرگز تکراری نمی‌شود و حسی رمانتیک و پیچیده به چیدمان هر گلی می‌بخشد. دسته گل ژیپسوفیلا یک انتخاب جهانی و مشترک بین زوج‌ها در خاص‌ترین روز زندگی‌شان است. جدا از استفاده گسترده آن‌ها، این گل هنگام خشک شدن فوق العاده خوب عمل می‌کند.

چند نکته برای نگهداری بهتر گل ژیپسوفیلا

برای جلوگیری از خشک شدن، ساقه‌های گیاه ژیپسوفیلا باید در رطوبت نسبی بالایی نگهداری شود. می‌توان با گذاشتن ساقه‌ها در آب تا چهار روز در دمای یک تا دو درجه سانتی گراد از آن نگهداری کرد. ساقه‌هایی که تا 50 درصد از گلچه‌هایشان باز است، تا سه هفته در دمای یک درجه سانتی گراد حفظ می‌شوند.ژیپسوفیلا برای خشک کردن، انتخابی ایده‌آل است. با این حال در فرآیند خشک کردن، ساقه آن‌ها سطوح بالایی از اتیلن تولید می‌کند؛ بنابراین ژیپسوفیلا را در یک منطقه گرم و دارای تهویه مناسب و دور از سایر گل‌ها خشک کنید.

راز آسمان پایتخت

کاربردهای دیگر گل ژیپسوفیلا

برخی از گونه های ژیپسوفیلا در داروهای گیاهی استفاده می‌شود. ترکیبات شیمیایی به نام ساپونین‌ها از این گیاه استخراج می‌شود. این ترکیبات توانایی حمله و شکستن سلول‌های سرطانی خاصی را دارند. مطالعات نشان می‌دهد که ساپونین‌ها به طور بالقوه می‌توانند کارایی داروهای ضد سرطان را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.ژیپسوفیلا با غلظت بالای ساپونین خود کاربردهای تجاری دیگری مانند تولید فیلم عکاسی نیز دارد. خواص شویندگی این گیاه، آن‌ها را به یک عنصر کاربردی در صابون‌ها و شامپوها تبدیل می‌کند. ژیپسوفیلا خوراکی است و در غذاهای متعددی از آن استفاده می‌شود. زمانی که به عنوان چاشنی روی دسرها و پنیرهای گیاهی قرار می‌گیرد، طعم ملایم و کمی شیرینی را ارائه می دهد.  

سفارش دسته گل ژیپسوفیلا در انواع گوناگون

مجموعه گل و گیاه “انگور” به صورت آنلاین سفارش انواع دسته گل به ویژه دسته گل ژیپسوفیلا را چه در داخل ایران و چه در خارج از کشور می‌پذیرد. کارشناسان این مجموعه متناسب با بودجه مشتریان بهترین دسته گل را پیشنهاد می‌دهند. جالب است بدانید که مجموعه انگور در صورت نیاز، امور باغبانی را در دو شهر تهران و کرج نیز انجام می‌دهد. مشاوره، خدمات گلکاری، چمنکاری، تعویض خاک، کود دهی و بسیاری از امور دیگر در این زمینه توسط کارشناسان حرفه‌ای انگور انجام می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : انگور
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “بهترین دسته گل عروس کدام است؟

  1. maryambakhshi گفته:

    عالیه خیلی خوشگل و شیک میوفته تو عکسا من برای عثدم داشتم این گل رو پیشنهاد میکنم به همه عروس خانوم ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز