درآمد وانتی های خریدار ضایعات چقدر است؟

لست سکند

صدای بلندگوی وانتی هایی که انواع ضایعات خریداری می کنند و اصرار آنها به خرید همه رقم ضایعات این پرسش را به ذهن متبادر می کند که درآمد فعالان این حرفه چقدر است؟

به گزارش کاما پرس،  این روزها شغل جمع‌آوری ضایعات با وانت در پایتخت و سایر شهر‌های کشور رشد چشمگیری داشته که موجب آزار و اذیت دیگر شهروندان شده است.

بنابر شکایت برخی از مردم به علت آلودگی صوتی وانت‌های دوره گرد در کلان شهر تهران برخی از دست‌اندرکاران و مسئولان ذی ربط چاره کار را پیروی از قانون ارائه دادند ولی به نظر می رسد قانون درباره این معضل نمی‌تواند به خوبی عمل کند.

هومن حیدر آقا نایب‌رئیس اتحادیه سمساران و امانت‌فروشان در مواجه با این مشکل گفته است: «وانتی‌ها هیچ ارتباطی با اتحادیه سمساران و امانت‌فروشان ندارند. زمانی بود که اتاق اصناف اجازه داد که جوازهای یک‌ساله سیار برای افراد قابل اعتماد صادر کنیم. متأسفانه از صدور این مجوزها جلوگیری شد و در حال حاضر خودمان نیز با وانتی‌های سیار مشکل داریم».

وی با بیان اینکه این مشکل روی دیگری دارد و آن هم سو استفاده برخی از این افراد به واسطه ورود به منزل مردم است ادامه داد: «نمی‌دانیم مردم با چه اطمینانی راننده وانت‌های سیار را به خانه‌هایشان راه می‌دهند. از طریق اتحادیه سمساران و امانت فروشان در مورد این مساله به مردم اطلاع‌رسانی کردیم. کسانی که قرار است برای خرید اجناس دست دوم وارد خانه و حریم خصوصی مردم شوند، باید جواز داشته باشند. افرادی که جواز دارند و مورد تأیید اتحادیه هستند ، جواز الکترونیکی به ابعاد کارت سوخت دارند.»

راز آسمان پایتخت

در ادامه گزارش روزنامه جام جم آمده است که رونق بازار این افراد افزایش یافته است که برخی خبر از درآمدهای بالا 20 میلیون در این شغل خبر می‌دهند. و برخی نیز می‌گویند این شغل برای آن‌ها «آب باریکه‌ای» می‌آورد.

سؤال این است آیا امکان پیگیری از سوی ۱۱۰ وجود دارد؟  پاسخ اپراتور یک جمله است: «از نظر آلودگی صوتی اگر جای آنها ثابت باشد و تماس بگیرید مأمور اعزام می‌شود و تذکر می‌دهد اما سازماندهی به این موارد مربوط به شهرداری‌های مناطق است.»

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز