برگزاری کنفرانس مهندسی معدن ایران در اسفندماه

نهمین کنفرانس مهندسی معدن ایران و ششمین کنگره بین المللی معدن و صنایع معدنی توسط انجمن مهندسی معدن ایران و خانه معدن ایران برگزار می‌شود.

به گزارش کاماپرس این رویداد معدنی از سوم اسفندماه به مدت سه روز در تهران برگزار می‌شود. پژوهشگران می‌توانند تا 30 آذرماه مقالات خود را به دبیرخانه کنفرانس ارسال کنند. بر اساس تقویم این رویداد، روز 20 دی‌ماه نتایج داوری مقالات اعلام می‌شود.

محورهای این همایش اکتشاف و زمین شناسی، استخراج مواد معدنی، فرآوری مواد معدنی، محیط زیست و بازسازی معادن، اقتصاد معدن و موادمعدنی، اتوماسیون و هوشمند سازی، ایمنی و بهداشت، مکانیک سنگ، هیدروژئولوژی، سنگ های ساختمانی، ژئو مکانیک نفت است.
احمدرضا صیادی، رئیس این رویداد در پیام معرفی کنفرانس مهندسی معدن ایران، اعلام کرد: انجمن مهندسی معدن ایران به عنوان مهمترین نهاد علمی غیردولتی در حوزه مهندسی معدن کشور، پیشرو در گسترش، پیشبرد و ارتقای مهندسی معدن در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی است. خانه معدن ایران به عنوان یکی از بزرگترین تشکیلات صنفی، ارتقای امور حرفه‌ای، تخصصی و عملیات معدنی و صنایع معدنی را هدف گذاری کرد.

وی افزود: بخش معدن و صنایع معدنی کشور از دیرباز، بخشی خوداتکا و پیشران در توسعه صنعت کشور بوده و هم اکنون در شرایط فزایندگی فشار تحریم‌های خارجی و پیامدهای ناشی از همه‌گیری ویروس کووید 19، نیازمند بهره‌گیری فراگیر از توانمندی‌های آشکار و پنهان دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و سازمان‌های تحقیق و توسعه معادن و صنایع معدنی کشور است.

راز آسمان پایتخت

رئیس نهمین کنفرانس مهندسی صنایع ایران خاطر نشان کرد: همایش پیش رو در اسفند ماه، فرصتی مغتنم برای گردهمایی مستقیم و یا در محیط مجازی برای کلیه علاقه‌مندان صنعت معدن اعم از اساتید دانشگاهی، دانشجویان، محققین، مدیران و کارشناسان صنعت معدن را فراهم کرده تا به شور نشسته و چالش‌ها، فعالیت‌ها و دستاوردهای اخیر خود را به اشتراک بگذارند.

مجری این رویداد، شبکه معدن ایران است و ایمیکو – بانک جامع معدن و صنایع معدنی – به عنوان حامي ایفای نقش می‌کند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : انجمن مهندسی معدن ایرانخانه معدن ایران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز