برندگان قرعه کشی دنا پلاس چقدر سود می‌کنند؟

لست سکند

قرعه‌کشی دنا پلاس و ۸ محصول دیگر ایران‌خودرو امروز در حالی برگزار شد که مثل همیشه استقبال زیادی از این طرح شد، چون به برنده ها به دلیل اختلاف زیاد قیمت بین کارخانه و بازار سود زیادی می رسد.

به گزارش کاماپرس، طرح های پیش فروش ایران خودرو همیشه با استقبال میلیونی خریداران روبرو می شود. کارشناسان معتقدند تفاوت قیمت فاحش بین قیمت مصوب کارخانه و قیمت بازار باعث می شود خیلی از افراد را به سمت این بازار بکشاند.

چون نقدینگی لازم برای خرید این خودروها خیلی کمتر از قیمت بازار است و اگر برنده شوند سودی که از این اختلاف قیمت به آنها می رسد، رقم قابل توجهی است. مثلا پژو پارس TU5 در این طرح با قیمت ۱۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عرضه شده است، اما در بازار قیمت این خودرو پرطرفدار حدود ۲۴۶ میلیون تومان است. یعنی برنده این خودرو به فاصله چند هفته تا چند ماه حدود ۱۱۹ میلیون تومان سود می کند.

سود ۱۳۱ میلیونی برندگان دنا پلاس

قیمت دنا پلاس صفر در بازار حدود ۲۹۷ میلیون تومان است اما در این طرح قیمت کارخانه آن حدود ۱۶۶ میلیون تومان اعلام شده است. یعنی برندگان این خودرو حدود ۱۳۱ میلیون تومان از خرید این خودرو سود می کنند.

راز آسمان پایتخت

برندگان خودرو دنا پلاس توربو دستی هم در بازار حدود ۳۴۰ میلیون تومان است، اما این خودرو در طرح پیش فروش حدود ۲۷۱ میلیون تومان قیمت دارد. یعنی به برندگان این خودرو هم حدود ۷۰ میلیون تومان سود می رسد.

قیمت سورن پلاس هم در این طرح پیش فروش حدود ۱۸۸ میلیون تومان اعلام شده است. این در حالی است که این خودرو در بازار با قیمت ۲۸۰ میلیون تومان فروخته می شود. یعنی برندگان این خودرو هم حدود ۹۲ میلیون تومان سود می کنند.

در دوازدهمین مرحله از فروش فوق العاده ایران خودرو، رانا پلاس، دنا پلاس، دنا پلاس توربو دستی، پژو پارس TU5، پژو پارس بنزینی، پژو ۲۰۶ صندوقدار، سورن پلاس، سمند ال ایکس و پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای عرضه شدند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز