برنامه حمایتی دولت بعد از حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی

لست سکند

برنامه حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی جدی به نظر می‌رسد و دولت برای حمایت از اقشار آسیب پذیر هم مواردی را در نظر گرفته و در لایحه بودجه آورده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طبق اطلاعات موجود، دولت در ردیف هفدهم جدول 14 لایحه بودجه 1401، نزدیک 106 هزار میلیارد تومان برای حمایت از اقشار کم برخوردار جامعه بعد از حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی در نظر گرفته است. چون حذف ارز ترجیحی قیمت تمام شده کالاهای اساسی مثل نان، دارو و … را بالا خواهد برد. بنابراین دولت باید از اقشار آسیب پذیر جامعه حمایت لازم را به عمل آورد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

برخی از نمایندگان مجلس و صاحب نظران عنوان کرده‌اند که این کمک‌های دولتی به شکل کارت معیشتی یا کارت اعتباری در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. اما به گفته محمدرضا میرتاج‌الدینی، رئیس کمیته هدفمندی یارانه‌های مجلس، زیرساختی در کارت یارانه مردم ایجاد خواهد شد که فقط با آن امکان خرید کالاهای اساسی از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها را داشته باشند.

در واقع میرتاج‌الدینی بیان کرده که این کارت‌ها یارانه نقدی نیستند و امکان دریافت پول نقد از آن‌ها وجود نخواهد داشت. به گفته رئیس کمیته هدفمندی یارانه‌ها، این کار باعث ایجاد نوعی رقابت بین فروشگاه‌ها هم می‌شود. در واقع فروشگاه‌هایی که تخفیف‌های خوبی به مردم ارائه می‌دهند سود بیشتری به دست می‌آورند. این امر باعث جذب مشتری بیشتر هم برای این فروشگاه‌ها خواهد شد!

هشدارها درباره حذف ارز ترجیحی

با این وجود هنوز افرادی هستند که معتقدند این تصمیم کلی دولت ممکن است تبعات جبران ناپذیری برای دهک‌های پایین درآمدی و در نتیجه اقتصاد کشور داشته باشد. برخی افراد حتی پیش بینی کرده‌اند که حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی اعتراض‌های مردمی را در برخواهد داشت و اوضاع را مشوش خواهد کرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز