یارانه 250 هزار میلیارد تومانی ناشی از حذف ارز ترجیحی

میزان یارانه‌ای که دولت برای سال آینده در نظر گرفته جمعا 250 هزار میلیارد تومان است که دولت برای پرداخت این مبلغ برنامه دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سیدحمید پورمحمدی، معاون سازمان برنامه و بودجه، اعلام کرده که دولت در لایحه بودجه امسال میزان ارز ترجیحی گندم و دارو را حدود 106 هزار میلیارد تومان و کالاهای اساسی را 66 هزار میلیارد تومان برآورد کرده که جمع منابع باز توزیع آن تقریبا به 250 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

ضمن اینکه دولت قصد دارد مبلغ دهک‌های بالای درآمدی را هم حذف کرده و به این میزان اضافه کند. بنابراین با تهمیداتی که دولت تدارک دیده و با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته نگرانی مجلس از بابت این موضوع مرتفع خواهد شد.

آریاک سفر

اخبار مرتبط را بخوانید:

پورمحمدی عنوان کرده که بودجه سال آینده به نحوی تنظیم شده تا نرخ تورم کاهش پیدا کند. ضمن اینکه در لایحه بودجه 1401 رشد اقتصادی هم مورد توجه قرار گرفته است.

رویکرد نمایندگان مجلس هم نسبت به این موضوع و حذف ارز ترجیحی مثبت است، منتهی این افراد دغدغه اجرا حذف دلار دولتی را دارند. البته دولت و ارگان‌های مربوطه موظف هستند تا دغدغه نمایندگان مجلس را رفع کنند و توضیحات لازم را به آن‌ها در خصوص اجرایی کردن این طرح ارائه دهند.

دولت درآمد ارزی کافی برای دلار 4200 ندارد

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1401، بیان کرده که در بحث ارز ترجیحی بودجه 1400 مقرر شده بود دولت هشت میلیارد دلار ارز 4 هزار و 200 تومانی داشته باشد تا بتواند کار خود را انجام دهد.

دولت با این مبلغ مقرر نتوانست کارهای خود را جلو ببرد و اکنون این رقم به 13.6 میلیارد دلار رسیده است. طبق پیش بینی‌های انجام شده این رقم تا پایان سال احتمالا به 19 میلیارد دلار می‌رسد. بنابراین دولت به 19 میلیارد دلار ارز ترجیحی نیاز دارد که متاسفانه درآمد ارزی این مقدار نیست.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز