حذف ارز ترجیحی ؛ طرح خرید نان با کارت مخصوص

لست سکند

به گفته میرکاظمی در فاز دوم حذف ارز ترجیحی، ارز نان و دارو مشخص خواهد شد و طرحی با موضوع خرید نان با کارت مخصوص در دست بررسی قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از همشهری، رئیس سازمان برنامه و بودجه از حذف ارز ترجیحی نان و دارو در فاز دوم طرح خبر داد و گفت: به نفع مصرف‌کنندگان طرحی با موضوع خرید نان با کارت مخصوص در حال بررسی است که با توزیع بن کارت یارانه نان به نانوا پرداخت خواهد شد.

بر اساس این طرح که بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های آن هستند، افراد نان را با همان قیمت قبل خریداری می‌کنند.

البته فعلا بحث حذف ارز ترجیحی نهاده‌ها مطرح شده است.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

میرکاظمی به تلاش برای حذف ارز ترجیحی اثربخش اشاره کرد و ادامه داد: منابع مردم باید به خودشان بازگردد و بهترین راه پرداخت یارانه‌ها به صورت مستقیم است. به تازگی کمیسیون تلفیق مجلس به صورت مشروط با حذف ارز ترجیحی موافقت کرده است و دولت باید تضمین کند که قیمت اقلام پرمصرف خانوار ثابت و بدون تغییر بماند.

به گفته رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس نیز، دولت باید برای حذف ارز ترجیحی برنامه‌ای مکتوب ارائه کند. دولت اعلام کرده در سال آینده ارز ترجیحی نخواهیم داشت.

زارع ادامه داد: دولت اعتباری معادل 250 هزار میلیارد تومان برای یارانه و بن کارت در ازای حذف ارز ترجیحی گذاشته است که سه ماه اول سال آینده به صورت نقدی و پس ازآن به صورت بن کارت و کارت‌های الکترونیکی قرار است پرداخت شود. البته برخی نمایندگان در خصوص حذف ارز ترجیحی قانع نشده‌اند که در حال بررسی سازوکار این مسئله هستیم.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز