بررسی مینی کیس اپل مدل M1 + قیمت روز لپ تاپ 11 اسفند 1401

لست سکند

مک مینی یا کامپیوتر کوچک اپل جثه کوچک و طراحی بسیار ساده‌ای دارد؛ اما کارایی فوق‌العاده، این دستگاه را به ابزاری معروف تبدیل کرده است. یکی از بهترین مدل‌های مک مینی، مدل M1 بوده که به ادعای شرکت اپل، سرعت بسیار عالی و منحصر به فردی دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لپ تاپ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مک مینی‌ها که به مینی کیس اپل نیز معروف هستند، با کاربری چندگانه خود می‌توانند نیاز هر مصرف‌کننده‌ای را برطرف نمایند. این دستگاه‌ها در واقع یک کیس بسیار کوچک و هوشمند هستند که می‌توانند به نمایشگر کامپیوتر متصل شوند. در ادامه، به معرفی مشخصات مک مینی M1 پرداخته خواهد شد.

معرفی مینی کیس اپل مدل M1

این کیس به تراشه 8 هسته‌ای M1 (تراشه سیلیکونی اپل) مجهز بوده و برای اولین بار در سال 2020 معرفی شده است. تراشه اختصاصی کمپانی اپل، سرعت بسیار فوق‌العاده‌ای را به آن بخشیده است. به طوری که عملکرد پردازنده M1 سه برابر سریع‌تر و عملکرد گرافیکی آن شش برابر قدرتمندتر از محصولات مشابه گذشته است. این تراشه در لپ تاپ‌های جدید اپل مانند MacBook Air m1 2020 و MacBook Pro 13 نیز به کار رفته است.

مینی کیس اپل مدل M1 اولین مک مینی است که می‌تواند از وای فای 6 پشتیبانی کند. بنابراین، این دستگاه بهترین ابزار برای اتصال به تلویزیون، مانیتور و صفحه نمایش‌های بزرگ است. این دستگاه کوچک می‌تواند نیازهای مختلف کاربران را برطرف کند و با توجه به اینکه بسیار سبک و کوچک است، قابلیت حمل آسان هم دارد.

راز آسمان پایتخت

این مک مینی به 256 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و 16 گیگابایت حافظه رم مجهز است. به علاوه، تغییر اندازه هارد SSD و حافظه رم به طرز چشم‌گیری مشهود است. این دستگاه دارای یک سیستم خنک‌کننده بسیار قدرتمند است که باعث بهبود عملکرد آن می‌شود.

با این حال، مینی کیس اپل مدل M1 خالی از ایراد نیست. به عنوان مثال، این مک مینی امکان دانلود آفلاین ندارد و به همین بهتر است برای رفتن به سفر یا دور شدن از خانه از یک لپ تاپ استفاده شود. یکی دیگر از معایب مک مینی‌ها این است که اغلب برنامه‌های موجود در اپ استور قابل استفاده بر روی مک نیستند. برخی از برنامه‌هایی هم که دارای نسخه مک هستند، در هنگام نصب و استفاده با مشکل روبرو می‌شوند. عدم امکان قابلیت ارتقا رم از دیگر معایب این دستگاه محسوب می‌شود. البته اگر به چشم خریدار به این دستگاه نگاه شود، کفه مزایای مک مینی M1 بر کفه معایب سنگینی می‌کند. بنابراین، همواره یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید یک کامپیوتر کوچک با کارایی فوق‌العاده به شمار می‌رود.

در ادامه، قیمت روز برخی از محصولات اپل، ایسوس و لنوو قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : پردیس استور
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز