بررسی قیمت فروش خودرو در هفته آخر تیر 1402

روند نزولی قیمت فروش خودرو اعم از خودروهای مونتاژی، داخلی و وارداتی در حالی ادامه‌دار است که گزارش‌ها نشان می‌دهد که سطح معاملات نمایشگاه‌داران در روزهای اخیر به صفر رسیده است. ریزش قیمت‌ها کمابیش در اغلب خودروهای داخلی و خارجی مشاهده می‌شود؛ اما برخی از محصولات ایران خودرو و سایپا بیشترین افت قیمت را در روزهای اخیر تجربه کرده‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قیمت خودروی شاهین در اردیبهشت ماه سال جاری حدود 700 میلیون تومان بود؛ این در حالی است که هم‌اکنون 565 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. کارشناسان بازار خرید و فروش خودرو پیش‌بینی می‌کنند که امید به ریزش بیشتر قیمت‌ها باعث می‌شود که رکود در این بازار همچنان ادامه پیدا کند. در ادامه، افت قیمت برخی از محصولات پرفروش ایران خودرو و سایپا در روزهای اخیر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ریزش قیمت در محصولات ایران خودرو

بنا بر قیمت‌های اعلام شده در روزهای ابتدایی و انتهایی هفته آخر تیرماه 1402 محصولات ایران خودرو حداقل 10 میلیون و حداکثر 65 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کردند. بیشترین افت قیمت فروش خودرو متعلق به هایما اس 7 توربو پلاس اتوماتیک و کمترین افت قیمت نیز برای وانت آریسان 2 بوده است.

راز آسمان پایتخت

قیمت پژو 206 تیپ 3 نسبت به ابتدای خردادماه حدود 65 میلیون تومان ارزان‌تر شده است. همچنین، پژو 207 اتوماتیک حدود 100 میلیون و تارا اتوماتیک 60 میلیون تومان افت قیمت داشته‌اند. خودروهای پژو پارس ال ایکس و دنا پلاس توربو دنده‌ای نیز در یک ماه اخیر بیش از 40 میلیون تومان ارزان‌تر شده‌اند.

افت قیمت فروش خودرو در محصولات سایپا چقدر است؟

شیب کاهش قیمت‌ها در محصولات سایپا کمی ملایم‌تر از ایران خودرو است؛ به طوری که حداکثر مقدار ریزش قیمت‌ها در هفته پایانی تیرماه 24 میلیون تومان بوده که متعلق به شاهین است. تیبا 2 معمولی پس از شاهین با کاهش 4 میلیونی قیمت در جایگاه دوم قرار دارد.

قیمت کوییک R دنده‌ای در ابتدای خردادماه امسال 355 میلیون تومان بود که در انتهای تیرماه به 320 میلیون تومان رسید. ساینا S یکی از خودروهای داخلی بود که کمترین واکنش را به تغییرات قیمتی داشت؛ به طوری که قیمت آن در یک ماه اخیر تنها حدود 5 میلیون تومان کاهش پیدا کرد.

خودروی ارزان؛ حسرت یا واقعیت؟

داستان پر فراز و نشیب ارزان شدن خودرو بیش از یکسال به طول انجامید و نهایتاً از ابتدای سال جاری عملی شد. این در حالی است که در سبد محصولات تولیدات داخلی، دیگر خودروی ارزان‌قیمت وجود ندارد. در واقع، پراید پس از پیکان، تنها خودروی اقتصادی و ارزان‌قیمت ایرانی بود که البته به عنوان پرمخاطره‌ترین خودرو هم شناخته می‌شد. تولید پراید در سال 99 به طور رسمی متوقف شد و محصولاتی چون ساینا، تیبا و کوییک به عنوان نسل جدید این خانواده به بازار عرضه شدند. با این حال، مدل‌های قدیمی پراید همچنان به عنوان اقتصادی‌ترین خودروی داخلی شناخته می‌شود.

اما تحریم‌ها و برخی بی‌تدبیری‌ها موجب شد تا بسیاری از شهروندان دیگر توان خرید این اتومبیل ارزان را هم نداشته باشند. روند نزولی قیمت فروش خودرو در ماه‌های اخیر هر چند که قابل توجه است؛ اما باز هم قابل قبول نیست. چرا که بسیاری از خریداران معتقدند که قیمت‌ها همچنان در مقایسه با امکانات و کیفیت اتومبیل‌های موجود در بازار داخلی، همخوانی ندارد.

قیمت روز فروش خودرو را از همراه مکانیک مشاهده کنید

چنانچه قصد بررسی قیمت روز خودروهای صفر و یا کارکرده را دارید، می‌توانید با مراجعه به وبسایت همراه مکانیک علاوه بر مشاهده قیمت‌ها، نمودار افت قیمت محصول مورد نظر را نیز بررسی کنید. همراه مکانیک، اولین و بزرگ‌ترین نمایشگاه آنلاین فروش خودروهای کارشناسی شده در کشور است که خریداران با کمک آن، امکان خرید خودروی کارشناسی شده با گارانتی جبران خسارت دارند.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “بررسی قیمت فروش خودرو در هفته آخر تیر 1402

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز