برای چاپ کاتالوگ حرفه ای به کجا مراجعه کنیم؟

لست سکند

همانطور که کتاب‌های دیجیتال نتوانسته‌اند جایگزین کتاب کاغذی شوند، روش‌های نوین بازاریابی و ارتباط با مشتری نیز نتوانسته­ استفاده از کاتالوگ‌ها را منسوخ کند. امروزه تقریبا تمامی شرکت‌های ارائه کننده محصول و خدمات همچنان به دنبال چاپ کاتالوگ حرفه ‌ای برای معرفی خود به مشتریان هستند و این روش سنتی را در کنار سایر روش‌های دیجیتالی ادامه می‌دهند.

کاماپرس در این گزارش ضمن معرفی کاتالوگ و انواع آن، روش‌های چاپ کاتالوگ حرفه ‌ای را نیز بررسی کرده است.

چرا کاتالوگ؟

اولین سوال قبل از تصمیم به چاپ کاتالوگ حرفه ‌ای، دلیل نیاز مجموعه تولیدی یا خدماتی به کاتالوگ است. کاتالوگ، کتابچه‌ای نفیس برای معرفی محصولات و خدمات یک شرکت است و قدم مهمی برای برندسازی محسوب می‌شود. کاتالوگ، ابزاری زیبا و هنری‌ برای معرفی محصول یا خدمت بوده و همیشه نیز می‌تواند در دسترس مشتری باشد؛ در حالیکه دسترسی به سایر ابزارهای معرفی مانند برندینگ و سایت ممکن است که همیشه و در هر لحظه امکان­پذیر نباشد.

قرارگیری جزئیات محصول یا خدمت مورد نظر در کنار یکدیگر، از مزایای چاپ کاتالوگ محسوب می­شود. در واقع تمام مشخصات محصول یا خدمات در یک کاتالوگ در کنار هم قرار داده می‌شود تا مشتری را از مراجعه به منابع مختلف بی­نیاز کند.

انواع کاتالوگ

این روزها انواع مختلف کاتالوگ چاپی توسط برندهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نوع چاپی می‌توان کاتالوگ را در اندازه‌ها و قطع‌های مختلف آماده کرد. برای نمونه از مهم‌ترین و پراستفاده‌ترین قطع‌ها برای کاتالوگ می‌توان به سایز سری A، سایز سری B، مدل خشتی و مدل چند لت اشاره کرد.

راز آسمان پایتخت

پیشنهاد نوع قطع و اندازه کاتالوگ ممکن است بر اساس سلیقه صاحب برند تعیین شود و در برخی از حالات نیز برای چاپ کاتالوگ حرفه ­‌ای می‌بایست قطع و اندازه کاتالوگ را بر اساس نوع کار و به صورت خلاقانه انتخاب کرد.

چاپ حرفه ای کاتالوگ

در قدم اول برای چاپ کاتالوگ حرفه ای باید محتوا و تصاویر کاتالوگ آماده شده باشد. هر چقدر محتوا بهتر و خلاقانه‌تر و از تصاویر با کیفیت‌تری استفاده شده باشد، کیفیت کاتالوگ نیز بالاتر خواهد رفت. در ادامه، نوبت به طراحی می‌رسد. طراح حرفه‌ای کاتالوگ می‌تواند بر اساس نوع برند، محصولات و خدمات، چگونگی طراحی و رنگ‌بندی کاتالوگ را مشخص کند. طراحی، تکمیل کننده خلاقیتی است که در تولید محتوای کاتالوگ صورت می­گیرد و زیبایی کاتالوگ با طراحی متفاوت و حرفه‌ای دوچندان می‌شود. قدم نهایی، چاپ کاتالوگ است. چاپ کاتالوگ حرفه ای نیازمند سپردن کار به یک شرکت باتجربه در زمینه چاپ و استفاده از دستگاه‌های به روز و پیشرفته و مواد اولیه با کیفیت است.

برای محافظت بیشتر و بالا بردن سطح کیفی از روکش سلفون استفاده می شود. علاوه بر این، این روکش سبب می شود تا مقاومت کاتالوگ در برابر آسیب بالا برود و کاتالوگ عمر طولانی تری داشته باشد. زمانی که کاتالوگ اختصاصی شما عمر طولانی تری داشته باشد، مدت زمان بیشتری در دسترس افراد باقی می ماند و تبلیغات کار شما را ارائه خواهد داد. سلفون کشی کاتالوگ در دو نوع سلفون براق کاتالوگ و سلفون مات کاتالوگ انجام می شود. سلفون براق باعث تثبیت رنگ جلد سفارش شما می شود و به کیفیت رنگ جلد کاتالوگ می افزاید. در مقابل سلفون مات چنین ویژگی ای ندارد.

اما ظاهر کاتالوگ را شکیل تر می کند. این نکته کاملاً سلیقه ای است و بستگی به خود شما دارد که در سفارش کدام یک را انتخاب می کنید. یووی موضعی تنها ویژه سفارش کاتالوگ هایی است که دارای روکش سلفون مات هستند. با توجه به طراحی جلد کاتالوگ، شما می توانید قسمت هایی از طرح جلد کاتالوگ را به انتخاب خود و پیشنهاد طراح انتخاب نمایید تا تنها آن قسمت ها براق باشند. به این نوع خدمات یووی موضعی جلد می گویند. یووی موضعی در کاتالوگ باعث می شود، قسمتی از طرح بیشتر به چشم بیاید و توجه بیننده را جلب کند. این خدمات با کمک شابلون مخصوص یووی موضعی صورت می گیرد. به این صورت که با قرار دادن شابلون، یووی موضعی که در ابتدا به صورت یک مایع است روی طرح قرار می گیرد و تنها همان قسمت براق می شود.

کاتالوگ - کاماپرس

علاوه بر یووی موضعی کاتالوگ شما، می توانید قسمت هایی از طرح روی جلد کاتالوگ را انتخاب کنید و آن قسمت ها را برجسته سفارش دهید. در واقع یک کلیشه مخصوص برجسته سازی از آن قسمت از طرح شما که می خواهید، از پشت جلد با ضربه به جلد نیرو وارد می کند و در پشت جلد کاتالوگ فرورفتگی ایجاد می شود، در نهایت سبب می شود روی جلد کاتالوگ در آن قسمت مشخص شده برجسته شود. چنین سفارشاتی تنها برای کاتالوگ هایی است که سفارش فقط روی جلد است و پشت جلد چاپ ندارد یا اینکه تک رنگ است.

کاتالوگ نشان دهنده هویت و اصالت شرکت شماست. پس در رعایت اصول و نکات لازم برای طراحی آن دقت کنید. همچنین سعی داشته باشید در طراحی و چاپ از رنگ سازمانی خود و رنگ های هماهنگ با آن استفاده کنید. چاپ کاتالوگ با رنگ پنجم (طلایی و نقره ای) نیز برای مجموعه ما امکان پذیر است. در شرکت چاپ کاتالوگ، بانی چاپ، تولید کاتالوگ با کاغذهای با کیفیت، خاص و متفاوت و فانتزی امکان پذیر است.

چاپ دیجیتال یا افست؟

در صورتی که تعداد سفارش چاپ کاتالوگ شما پایین باشد تولید آن ها با چاپ دیجیتال کاتالوگ و با سرعت بالا صورت می گیرد. اما برای تعداد بالاتر، چاپ افست مناسب است که مقرون به صرفه تر خواهد بود. چاپ کاتالوگ اختصاصی به جنس، تعداد صفحات و ابعاد کاتالوگ بستگی دارد. جنس کاتالوگ معمولاً کاغذ گلاسه با گرماژهای متفاوت است. اندازه کاتالوگ هم به انتخاب شما در سایزهای استانداردهای A4، A5، B4، B5 در نظر گرفته می شود. چاپ کاغذ کاتالوگ با توجه به طرح کاتالوگ شما، به صورت افقی و عمودی صورت می گیرد و با کمک خدمات طلاکوب، نقره کوب، برجسته سازی، برش های اختصاصی، روکش سلفون براق، مات، شنی، طرح دار و… می توانید طراحی کاتالوگ خود را کامل کنید. اگر کاتالوگ شما کمتر از 32 صفحه باشد، صحافی کاتالوگ منگنه ساده و یا لوپ روی آن مناسب تر است. برای صفحات کاتالوگ بیشتر از 36 صفحه، بهترین انتخاب، صحافی ته چسب (چسب گرم) است.

کاتالوگ - کاماپرس

انتخاب روش چاپ به نیازهای ‌فرد و انتظارات او از یک کاتالوگ بستگی دارد. برای نمونه اگر می‌خواهید که کاتالوگ خود را در تیراژ بالا چاپ کرده و به دست افراد بیشتری برسانید، در این حالت چاپ دیجیتال مقرون به صرفه نخواهد بود و باید چاپ افست را انتخاب کنید. این حالت به­ویژه در نمایشگاه‌ها که به تعداد زیادی کاتالوگ نیاز است، کاربرد دارد.

همچنین در صورتی که تمایل داشته باشید فوری به یک کاتالوگ باکیفیت دسترسی داشته باشید و آن را به سرعت در اختیار افراد خاص و برخی از مشتریان خود قرار دهید، بهتر است از چاپ دیجیتال استفاده کنید. چاپ دیجیتال اگرچه هزینه بیشتری دارد، اما در در زمانی که نیاز فوری به کاتالوگ چاپی داشته باشید، گزینه مناسبی است. همچنین این روش، محدودیت‌های چاپ افست از نظر تیراژ زیاد ندارد و می‌توان حتی سفارش چاپ یک عدد کاتالوگ را نیز به مجموعه ارائه دهنده خدمات چاپ داد.

چاپ کاتالوگ - کاماپرس

قیمت چاپ کاتالوگ حرفه ‌ای در «بانی چاپ»

یکی از بهترین مزایای سایت بانی چاپ ارائه قیمت چاپ کاتالوگ بصورت آنلاین و در لحظه می باشد. چنین مزیتی باعث شده که از ارائه قیمت های سلیقه ای بسیار کمتر شود. چاپ کاتالوگ حرفه ای همراه با مشاهده قیمت خرید بصورت آنلاین و یا ثبت سفارش اینترنتی را میتوان یک مزیت فوق العاده به حساب آورد. یکی دیگر از مزایای چاپ کاتالوگ در بانی چاپ امکان نظارت در زمان چاپ می باشد که باعث میشود همه چی در تولید و چاپ کاتالوگ مطابق دلخواه شما پیش برود.

انتهای پیام

مرتبط با : بانی چاپ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز