برای ترخیص تجهیزات پزشکی چه باید کرد؟

لست سکند

تحقیقات نشان می‌دهند که سن جامعه ایرانی افزایش یافته است. این باعث می‌شود نیاز جامعه به تجهیزات پزشکی نیز افزایش پیدا کند و در پی آن، واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی به یکی از اولویت‌ها تبدیل شود. اما این تجهیزات شامل چه چیزهایی می‌شوند؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازرگانی خارجی و گمرک، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تمامی ماشین‌آلات، وسایل و کالیبراتورهای آزمایشگاهی، حتی در مواردی نرم‌افزارهای تشخیص بیماری و درمان آن کالاهای پزشکی به شمار می‌روند. به طورکلی، تجهیزات پزشکی، ابزاری هستند که جهت بهتر کردن وضعیت صدمه، بهبود معلولیت ایجاد شده و کمک به روند تحقیقاتی به کار می‌روند. یا ضد عفونی و استریل کننده، لوازم کنترل بارداری، وسایل معاینه، وسایل عمومی مثل برانکارد، وسایل زنان و زایمان و … هستند.

قوانین سختگیرانه واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی

ابزاری که به آنها اشاره شد، مستقیما با سلامت مردم یک جامعه در ارتباطند؛ یعنی وسایلی حیاتی هستند! به همین علت است که قوانین سخت‌گیرانه‌ای روی وارداتشان اعمال شده است. مثلا وزارت بهداشت تاکید دارد که کالای واردشده باید در کشور تولیدکننده هم به فروش برسد یا مصرف شود. در غیر این صورت، مجوزی برای واردات آن ارائه نخواهد شد.

در پی همین قوانین سخت‌گیرانه، واردات تجهیزات درمانی برای همه امکان پذیر نیست. تنها شرکت‌ها یا کسانی‌ که صلاحیت این را دارند، می‌توانند ترخیص تجهیزات پزشکی را انجام دهند. اما با این وجود، کسانی که مایل به ترخیص تجهیزات پزشکی هستند، دو راه دارند؛

راز آسمان پایتخت

1. شرکتی جهت واردات کالای پزشکی تاسیس کنند و برای دریافت مجوز اقدام کنند.

2. با شرکتی که مجوز واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی را دارد؛ شروع به همکاری کنند.

شرکت‌های خدمات بازرگانی یکی از کسب و کارهای رایج در تمامی کشورهای جهان هستند و به مردم، در واردات و صادرات اجناس و کالاهای مختلف کمک می‌کنند. واردات تجهیزات پزشکی نیاز به مشورت با افرادی متخصص دارد که بدون هیچ خطری و کاملا قانونی، اجناس را از گمرک ترخیص کنند. اینگونه، تنها لازم است که مدارک فراهم شده و باقی کار به شرکت بازرگانی متخصص سپرده شود!

شرکت بازرگانی چگونه تجهیزات پزشکی را ترخیص می‌کند؟

همانطور که گفته شد، واردات تجهیزات پزشکی مشمول قانون اجباری اخذ مجوز از اداره کل تجهیزات پزشکی است. از این رو، شرکت‌های وارد کننده تجهیزات پزشکی قبل از اقدام به خرید و واردات لوازم پزشکی باید از اداره کل نظارت بر تجهیزات پزشکی مجوز واردات کالای پزشکی مورد نظر را دریافت کنند. آن‌ها برای این کار باید اطلاعات مورد نیاز و مدارک و مربوطه را در سامانه ورود کالا و ترخیص اداره کل تجهیزات پزشکی ثبت کنند. در غیر این صورت حق وارد کردن وسیله مذکور را ندارند.

گفتنی است که تنها شرکت‌های ثبت شده در اداره کل تجهیزات پزشکی می‌توانند درخواست مجوز کنند.

اما به هر روی، همه تجارت‌های بین المللی قوانین خاص خود را دارند و واردات و ترخیص کالای پزشکی هم از این قائده مستثنی نیست. از این رو، بهتر است در هر زمانی، اگر کسی قصد ترخیص تجهیزات پزشکی را دارد از متخصصان بازرگانی مشاوره بگیرد یا همان راه دوم را درپیش بگیرد؛ ترخیص با کمک یک شرکت ترخیص کار حرفه‌ای!

تجربه ترخیص آسان تجهیزات پزشکی

گروه بازرگانی راد با دقت و توجه به افرادکمک می‌کند تا بدونه هیچگونه نگرانی، کالای خود را از مرزهای بین المللی عبور دهند و ترخیص تجهیزات پزشکی را به سرانجام برسانند. مشاورین این شرکت، توضیحات لازم را به افراد می‌دهند و ان‌ها را با ریسک‌های کار آشنا می‌کنند. علاوه بر این، گروه بازرگانی رادامور بیمه را نیز تحت نظر داشته و کالاها را بیمه‌ می‌کند.

گروه بازرگانی راد درباره تمامی امور بازرگانی از قبیل ثبت سفارش کالا، ترخیص کالا، حمل و نقل هوایی و زمینی کالاها و واردات و صادرات، راهنمایی لازم را ارائه می‌دهد. پس باتوجه به قوانین و دردسرهای ترخیص تجهیزات پزشکی ، گروه بازرگانی راد یک گزینه کاملا مناسب است.

مرتبط با : گروه بازرگانی راد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز