با کاربرد و نحوه تولید ورق آلومینیوم آشنا شوید + قیمت روز آهن آلات 12 اردیبهشت 1402

یکی از دلایل مهم رشد و افزایش بهره‌وری در صنایع مختلف، استفاده از فلز آلومینیوم است. آلومینیوم به لحاظ فراوانی، دومین عنصر روی زمین بعد از اکسیژن بوده و صرفه اقتصادی بسیار زیادی دارد. در ابتدا از این فلز معمولاً برای تولید سینی‌های پذیرایی، آینه و پلاک خانه‌ها استفاده می‌شد. اما امروزه، کاربرد آلومینیوم به حدی گسترش پیدا کرده که می‌توان ادعا کرد اغلب صنایع به نوعی وابسته به تولید این فلز هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ورق آلومینیوم وزن بسیار سبکی داشته و در عین حال، مقاومت خوبی نیز دارد. مقاومت در برابر خوردگی، شکل‌پذیری بالا و ظاهر براق و یکدست آن از دیگر ویژگی‌های مهم ورق آلومینیوم محسوب می‌شود.

در ادامه، کاربردهای عمده این محصول و روش تولید آن شرح داده می‌شود.

راز آسمان پایتخت

کاربرد ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم پرکاربردترین شکل آلومینیوم صنعتی است که در صنایعی چون هوافضا و ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صنعت هوافضا با کمک این ورق می‌توان بدنه هواپیما، جت‌، فضاپیما و مخزن سوخت هواپیما را تولید کرد. همچنین، این محصول در ساخت ناودان، سقف، اتصالات آشپزخانه، سایه‌بان، پوشش بیرونی دیوارها و… نیز کاربرد دارد.

ورق آلومینیومی را می‌توان در رنگ‌های مختلف تولید کرد. به همین دلیل، کاربرد این ورق در ساخت وسایل آشپزخانه و لوازم برقی منزل نیز رایج است. از این محصول به دلیل استحکام بالای آن در ساخت لایه زرهی ادوات جنگی نیز استفاده می‌کنند. از دیگر کاربردهای مهم این ورق می‌توان به ساخت کشتی، قایق و ریل‌های راه آهن اشاره کرد.

ورق آلومینیوم چگونه تولید می‌شود؟

اولین مرحله در فرآیند تولید ورق آلومینیوم، گرم کردن شمش آلومینیوم در درجه حرارت بسیار بالا است. شمش آلومینیوم پس از گرم شدن از میان غلتک‌ها عبور داده شده و ضخامت آن به مرور کم می‌شود. این شمش‌ها معمولاً بیش از 20 تن وزن دارند؛ اما ضخامت آنها پس از نازک شدن به چند اینچ می‌رسند. مقاومت ورق آلومینیوم با حرارت دادن و سرد کردن بیشتر، افزایش پیدا می‌کند. در نهایت، محصول تولید شده پس از سرد شدن به شکل رول یا ورق پیچیده شده و به بازار عرضه می‌شود.

قیمت آهن‌آلات

در جدول زیر، قیمت ورق آلومینیوم و دیگر محصولات بازار آهن‌آلات قابل مشاهده است؛

منبع: https://ahanmelal.com/steel-sheet/aluminum-sheet-price

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز