با روندهای تاثیرگذار در بازار فروش خودرو آشنا شوید

همراه مکانیک-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

آمار فروش خودروهای لوکس نشان داده است که بازار این نوع خودروها تا حد زیادی خلاف جهت جریان اصلی بازار حرکت می‌کند. در حال حاضر، جریان اصلی بازار فروش خودرو راکد بوده و رشد بسیار کمی تا سال 2031 پیش‌بینی می‌شود. اما در همین زمان، خودروهای لوکس توانسته‌اند تا با نرخ رشد سالانه بین 8 الی 14 درصد، سهم قابل توجهی را در این بازار به دست بیاورند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ خودرو و حمل و نقل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به طور کلی بازارهای لوکس بر روی افراد 25 تا 44 ساله تمرکز می‌کند و بازار خودروهای لوکس نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بزرگترین خریداران چنین خودروهایی در دنیا به ترتیب کشورهای انگلستان، استرالیا، نروژ، سوئیس و آلمان هستند. روندهای مهمی می‌توانند بر این بازار تاثیر بگذارند که در ادامه، برخی از آنها مورد بررسی قرار می‌گیرند.

رشد بازار با افزایش تعداد سرمایه‌داران

بازار خودروهای لوکس را می‌تواند بر اساس معیارهای مختلفی مانند برند یا قیمت دسته‌بندی کرد. در اینجا، ما این بازار را به چهار طبقه تقسیم می‌کنیم: خودروهای 8 الی 149 هزار دلاری، خودروهای 150 تا 299 هزار دلاری، خودروهای 300 الی 500 هزار دلاری و در نهایت، خودروهای بالاتر از 500 هزار دلار.

هر چهار بخش با نرح رشد سالانه 8 الی 14 درصد تا سال 2031 در حال گسترش هستند. با این حال، انتظار می‌رود که بازار خودروهایی که قیمت کمتر از 8 هزار دلار دارند تا سال 2031 ثابت باقی بماند و نهایتاً سالانه حدود 1 درصد رشد داشته باشند. دلیل اصلی رشد بازار خودروهای لوکس، افزایش تعداد افرادی است که بیش بین 1 تا 30 میلیون دلار دارایی قابل سرمایه‌گذاری دارند. پیش‌بینی می‌شود که رشد این بازار در منطقه آسیا-اقیانوسیه بیشتر از سایر نقاط جهان باشد.

راز آسمان پایتخت

چین: موتور محرکه بازار خودروهای لوکس

چین در آینده‌ای نزدیک به بخش مهمی از روند رشد این بازار تبدیل خواهد شد. به طوری که پیش‌بینی می‌شود که این کشور سهم خود را در بازار خودروهای لوکس از 24 درصد در سال 2021 به حدود 35 درصد افزایش بدهد. این مسئله رابطه مستقیمی با افزایش سریع تعداد سرمایه‌داران در منطقه آسیا-اقیانوسیه دارد. به علاوه، خریداران خودروهای لوکس چینی تعریف متفاوتی از «لوکس بودن» دارند. به عنوان مثال، در حالی که مصرف‌کنندگان خودروهای آمریکایی یا آلمانی، استایل و عملکرد خودرو را به عنوان لوکس بودن در نظر می‌گیرند، خریداران محصولات چینی بیشتر به عملکرد موتور و تعاملات دیجیتالی دقت می‌کنند.

تجمل‌گرایی بسیار سودآور است!

رشد این بازار صرفاً به افزایش تعداد سرمایه‌گذاران بستگی ندارد؛ بلکه سودآوری بالای خودروهای لوکس برای تولیدکنندگان نیز یکی از مشوق‌های اصلی این بازار محسوب می‌شود. البته در حال حاضر، برندهای فعال با چالش‌هایی مانند خرده‌فروشی مواجه هستند. به هر صورت، بازیکنی در این بازار بیشترین سود را به دست می‌آورد که بتواند افراد بیشتری را برای خرید خودروی خود راضی کند.

تجربه‌ها نشان داده است که مصرف‌کنندگان مرفه ترجیح می‌دهند تا به صورت شخصی با بازار خودروهای لوکس تعامل داشته باشند. به عنوان مثال، آنها انتظار دارند تا به جای آن که در صف طولانی خودرو معطل شوند (مانند آنچه که در یک نمایندگی خودرو اتفاق می‌افتد) با خدمات بسیار شخصی و انحصاری شرکت روبرو شوند.

کسانی که قصد خرید و فروش خودرو کارکرده، صفر و یا لوکس را دارند می‌توانند از خدمات بسیار ویژه همراه مکانیک بهره‌مند شوند. ارائه مشاوره تخصصی، فروش خودرو به بهترین قیمت، ارائه خدمات پس از فروش مانند بیمه بدنه، امداد جاده‌ای و… از جمله مزایای استفاده از خدمات همراه مکانیک محسوب می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز