بازار میلگرد سایز 16 و سایر آهن آلات دوباره رونق گرفت؟

لست سکند

در روزهای نخست هفته، قیمت آهن آلات نوسانات جزئی و افزایش نسبی را تجربه می‌کند. هرچند که این نوسان بیشتر در قیمت میلگرد آجدار به چشم می‌آید اما میلگرد سایز 16 و میلگرد 14 نیز تغییرات قیمتی داشتند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بازار ارز پس از ثبات چند روزه، روز گذشته با کمی افزایش قیمت همراه بود. به طوری که در ابتدا تا ۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان هم رسید اما در پایان روز در بازار آزاد هر دلار به قیمت ۳۰ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید. به نظر می‌رسد افزایش قیمت دلار به تأثیر از اخبار مربوط به مذاکرات برجام باشد.

نوسانات محدودی که در جهت افزایش قیمت‌ها مشاهده شد بسیار محدود بود. اما به نظر می‌رسد با تأخیر در احیای مذاکرات برجام، بازارها در صدد خروج از فاز انتظار هستند. هرچند نمی‌توان این تحرکات جزئی را رونق در بازار تلقی کرد و تنها فرصت‌های محدودی برای ایجاد تقاضا و فروش است. چراکه رونق در بازار به معنی پیشی گرفتن تقاضا از عرضه است که لازمه این امر رهایی از رکود تورمی، فشار مالیاتی و کسری بودجه است که با تکیه بر تولید ثروت و ورود سرمایه‌گذار به کشور و همچنین رفع تحریم‌ها میسر خواهد شد.

قیمت میلگرد سایز 16 کاهش یافت

هنوز بیشتر مبادی فروش محصولات خود را با قیمت ثابت عرضه می‌کنند. اما می‌توان به قیمت میلگرد و تیرآهن اشاره کرد که در برخی شرکت‌ها نوسان داشتند. برای مثال میلگرد سایز 16 با کاهش قیمت به قیمت 16 هزار و 100 تومان عرضه شد در حالی که میلگرد 14، 100 تومان افزایش قیمت داشت. به طور کلی قیمت میلگرد در چند شرکت نوسان ۵۰ الی ۱۰۰ تومانی داشت. به نظر می‌رسد این نوسانات جزئی که احتمالا به بهانه افزایش نرخ دلار ایجاد شد، تلاشی برای تحریک تقاضا و رونق‌بخشی به بازار است. همچنان که قیمت تیرآهن هم با افزایش مواجه شد.

راز آسمان پایتخت

آخرین اخبار مربوط به مذاکرات هسته‌ای نیز گویای توقف روند دستیابی به توافقات است. تداوم این تنش سیاسی و ابهام و تعلیق موضوع برجام، برای کشور، مضر است چراکه بیش از پیش به خروج سرمایه‌گذار و سرمایه‌های انسانی از کشور، کسری بودجه، افزایش فشار مالیاتی، کاهش درآمد کشور و … منجر خواهد شد.

قیمت روز آهن آلات در جدول زیر قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز