ایسام؛ هم بخرید، هم بفروشید

لست سکند

جشنواره وب و موبایل ایران که هرساله در گروه‌های مختلف با رای داوران و مردم یک وبسایت و یک نرم‌افزار را به عنوان برگزیده معرفی می‌کند، اکنون به روزهای پایانی رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این جشنواره بزرگترین عرصه رقابت میان وبسایت‌ها و نرم‌افزارهای ایرانی شناخته می‌شود و حالا کاندیداهای نهایی آن معرفی شده‌اند. از این رو مصاحبه‌ای با مسعود باقری، مدیر اجرایی سایت ایسام – کاندیدای برترین سایت و اپلیکیشن در حوزه بازار آنلاین واسط خرید و فروش و خرید گروهی- انجام شده است که در ادامه می‌خوانید.

ایسام یک پلتفرم آنلاین برای خرید و فروش است. در سایت ایسام می‌توان هم فروشنده بود و هم خریدار، یعنی ایسام با الگوبرداری از ebay امکانی را فراهم کرده‌است که افراد بتوانند از هر نقطع از کشور کالایی را بخرند یا بفروشند و در حال حاضر به بیش از 2 میلیون کاربر ایرانی خدمات می‏‌دهد.

جشنواره وب و موبایل ایران: دلگرمی کسب و کارها

باقری در خصوص شرکت در جشنواره وب و موبایل ایران معتقد است جشنواره وب رویدادی معتبر است که سال‌ها به سهم خودش باعث منسجم شدن اکوسیستم استارت آپی ایران شده؛ ضمنا در این گردهمایی بزرگ فرصتی برای مقایسه و ارزیابی کسب و کارها فراهم می‌کند. این موضوع به نوبه خود برای کسب و کارها باعث ایجاد انگیزه و دلگرمی است، به طوری که می‌توان با شرکت در یک رقابت سالم، به مشاهده بسیاری از کسب و کارهای هم‌دغدغه پرداخت.

راز آسمان پایتخت

باتوجه به اینکه ایسام به مرحله نهایی راه پیدا کرده است، مدیر اجرایی این استارتاپ گفت: ایسام یک کسب و کار به نسبت قدیمی در اکوسیستم استارتاپی است و با بهره‌مندی از بیزنس مدل کلاسیک خود و همچنین زمان ورود مناسبش به بازار، با استقبال مخاطبین روبرو شده است. تیم ایسام هم به این عوامل اضافه شده و همگی دست به دست هم داده‌اند تا در طی این سال‌ها مورد توجه داورها قرار بگیرد و جوایز مردمی را برنده شود.

باقری با اشاره به اینکه سال‌های گذشته نشان می‌دهد، امیدوار است که امسال هم ایسام در جشنواره وب و موبایل ایران برنده شود.

یک کسب و کار مستقل، در نبرد با غول‌های بزرگ

همیشه برای انجام کارهای بزرگ و تازه، چالش‌هایی وجود دارد و ایسام هم برای رسیدن به جایگاه فعلی، با آن‌ها دست و پنجه نرم کرده است. مدیر اجرایی این مجموعه می‌گوید: ایسام جزو معدود شرکت‌هایی است که انتخاب کرده بود بدون جذب سرمایه و با روش «بوت استرپ» مسیر خود را طی کند و از این رو، مشغول رقابت با غول‌هایی است که سرمایه‌های زیادی جذب کرده‌اند.

در پی این چالش‌ها، مهم‌ترین قسمت تصمیم‌گیری‌ها، بودجه بوده است و به همین خاطر، موضوع اجرای تصمیمات در ایسام جدی گرفته می‌شود اما به هرحال ایسام چالش‌ها را پشت سر گذاشته و به وضعیت فعلی دست پیدا کرده است.

باقری در پایان این گفتگو از آینده این شرکت هم خبر داد و گفت: ایسام پس از تولد ده سالگی‌اش، تصمیم گرفت علی رغم گذشته که تمرکزش بر سودآوری بوده، استراتژی رشد را نیز با شیب ملایمی شروع کند. بنابراین جذب سرمایه یکی از مهم ترین برنامه‌های ماه‌های آتی ایسام به شمار می‌رود.

به گفته باقری ایسام یک سی تو سی مارکت پلیس است و برای رشد و ثبات همین موقعیت برنامه‌ریزی دارد.

مرتبط با : ایسام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز