اولین مالیات گیری از خانه های خالی : احتمالا از تابستان امسال

به گفته وزیر راه و شهرسازی در تابستان امسال برگه‌های مالیاتی برای کسانی که خانه‌های خالی دارند، صادر می‌شود.

به گزارش کاماپرس؛ ، ۲.۶ میلیون خانه خالی از سکنه در شرایطی روی دست اقتصاد کشور مانده که فشار تقاضا برای مسکن در بخش مصرفی روز به روز بیشتر می شود و به شکل افزایش قیمت و افزایش نرخ اجاره بها خود را نشان میدهد. این در حالیست که سرانجام و پس از کش و قوسهایی که حدود پنج سال به طول انجامید دولت در اوایل خردادماه امسال، سازمان امور مالیاتی را موظف به اخذ مالیات از خانه‌های خالی کرد. حالا وزیر راه شهرسازی اعلام کرده با توجه به روندهای پیش بینی شده احتمالا این اخذ مالیات از خانه‌های خالی همین تابستان انجام خواهد شد.

دسترسی به آمار نداریم!

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس یکی از مواد قانون مالیات‌های مستقیم، وزارت راه و شهرسازی، مکلف به ایجاد سامانه ملی املاک و اسکان در کشور است تا سازمان امور مالیاتی از این سامانه برای شناسایی خانه‌های خالی و همچنین مالیات ستانی استفاده کند.

به نقل از رویداد 24، اسلامی گفته است: این وزارتخانه دسترسی به آمار و اطلاعات املاک و ساختمان‌ها را در کشور ندارد، چون اراضی را واگذار می‌کند بنابراین تعداد واحد‌های مسکونی ساخته شده، صدور پروانه ساختمانی و گواهی پایان کار بیشتر در حوزه شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و سازمان ثبت اسناد و املاک قرار دارد.

راز آسمان پایتخت

موانع کسب اطلاعات برداشته می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: بهمن ماه سال گذشته، سامانه ملی املاک و اسکان در کشور رونمایی شد و این سامانه هم اکنون برای سازمان امور مالیاتی قابل استفاده است، اما این سازمان معاذیر قانونی دارد.

او به موانع برخی دستگاه‌ها برای در اختیار قرار دادن اطلاعات خود به دستگاه‌ها و سازمان‌های دیگر اشاره کرده و گفته است: با توجه به اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته بزودی این معاذیر قانونی برطرف خواهد شد.

عرضه خانه‌های خالی و بهبود وضعیت بازار

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بسیار خوش بین هستیم که در همین تابستان برگه‌های مالیاتی برای کسانی که خانه‌های خالی دارند، صادر شود، افزود: خانه‌های خالی متعلق به هر فردی که باشد سرمایه ملی محسوب می‌شود.

اسلامی اضافه کرد: دو میلیون واحد مسکونی بدون استفاده در کشور وجود دارد که اگر این واحد‌ها در بازار عرضه شوند بی تردید گشایشی در زندگی مردم و کسب و کار‌ها بوجود خواهد آمد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز