اوضاع بازار آهن در سال جاری چگونه خواهد بود؟ / قیمت روز آهن آلات 15 فروردین 1402

تور لحظه آخری-کاماپرس

قیمت‌های بازار آهن و دلار در سال 1401 به صورت دستوری کنترل می‌شد و دولت با این روش توانسته بود تا حدی قیمت‌ها را تعدیل کند. قیمت دلار در روزهای پایانی سال گذشته تا کانال 43 هزار تومان هم رسید. با این حال، افزایش نرخ دلار در تعطیلات نوروزی به صورت نامحسوس صورت گرفت و در نهایت با قیمت 54 هزار و 450 تومان در بازار آزاد معامله شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ساختمان و عمران، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود نرخ دلار بالای 50 هزار تومان، دولت تلاش دارد تا با تاکید بر کاهش قیمت آهن و فولاد بر مبنای دلار نیمایی، بازار داخلی را تنظیم نماید. این مسئله باعث سردرگمی بسیاری از فعالان بازار آهن و فولاد شده و پیش بینی بازار را با مشکل مواجه کرده است.

پیش بینی بازار آهن و فولاد

در روزهای پایانی سال 1401 به دلیل خبرهای مثبتی چون توافق بین ایران و عربستان، تبادل زندانیان، ارسال سیگنال‌های مثبت به آژانس و… افزایش قیمت‌ها در بازار آهن‌آلات تا حدی کنترل شد. همچنین، برخی التهابات و هیجانات بازار داخلی هم فروکش کرد. دلیل این امر، افت قیمت دلار، افت تقاضای داخلی، اتصال گاز صنایع فولادی، رشد تولید و عرضه و غیراقتصادی شدن صادرات بوده است.

راز آسمان پایتخت

هر چند که تشخیص آینده بازار ایران کار دشواری است؛ اما می‌توان اظهار کرد که در صورت عدم بروز بحران، روند نسبی نزول قیمت‌های داخلی تا پایان فروردین ماه ادامه پیدا کند. این روند نزولی به دو دلیل اتفاق خواهد افتاد؛ اول بخاطر ثبات نسبی قیمت‌های جهانی و دوم به دلیل رکود نسبی معاملات در ماه رمضان.

در ادامه، تکنیک‌های پیش‌بینی قیمت آهن‌آلات بررسی خواهد شد؛

با چه روش‌هایی می‌توان قیمت آهن‌آلات را پیش‌بینی کرد؟

تحلیل تکنیکال: در این تکنیک، قیمت آهن در بازه‌های زمانی معین مثلاً ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و سالانه با توجه به نمودارهای قیمت، نرخ تغییر، حجم و… بررسی می‌شود. این نمودار در وبسایت آهن ملل قابل دسترسی و مشاهده است.

تحلیل فاندامنتالی: بررسی و تحلیل عوامل اقتصادی، فنی، سیاسی و… و پیش بینی قیمت روز آهن‌آلات در این روش صورت می‌گیرد.

تحلیل شبکه‌های عصبی: در این روش از الگوریتم‌های یادگیری ماشین استفاده می‌شود. این الگوریتم‌ها با کمک داده‌های قبلی، قیمت آینده را پیش بینی می‌کند.

تحلیل رگرسیون: با استفاده از رگرسیون، رابطه بین عوامل مختلف تاثیرگذار بر قیمت روز آهن‌آلات بررسی می‌شود.

تحلیل رویدادها: با تحلیل رویدادهای مختلفی چون تحریم‌های صادراتی، توافقات و… قیمت آهن‌آلات در آینده پیش بینی می‌شود.

در جدول زیر، قیمت روز برخی آهن‌آلات قابل مشاهده است؛

منبع: https://ahanmelal.com/rebar/ribbed-rebar-price

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز