«اوبر» به رانندگان در قرنطینه غرامت می‌دهد

اوبر
لست سکند

شرکت حمل‌ونقل اینترنتی اوبر از پرداخت غرامت به رانندگانی که به دلیل ابتلا به کرونا تحت قرنطینه قرار می‌گیرند، خبر داد.

به گزارش کاما پرس، اوبر، شرکتی که طی روزهای گذشته به اتهام بی‌اعتنایی به سلامت رانندگان خود تحت فشار مسئولان و افکار عمومی قرار گرفته بود، به طور رسمی اعلام کرد راننده‌هایی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند یا به‌ سبب ملاحظات بهداشتی و درمانی، بایستی در قرنطینه بمانند، ۱۴ روز مرخصی با‌ حقوق پرداخت خواهد کرد.
با این حال، مقام‌های اداری این شرکت اعلام نکرده‌اند روزانه چه میزان به عنوان غرامت به رانندگان بیکار شده تعلق خواهد گرفت.

پس از شیوع گسترده ویروس کرونا، در بیش از ۹۰ کشور جهان، شرکت اوبر و دیگر شرکت‌های آنلاین تاکسیرانی، با انتقادهای گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی و در میان فعالان کارگری مواجه شده بودند که چرا در بحران کنونی در برابر بیکاری اجباری رانندگان خود اقدامی انجام نمی‌دهد.

به نظر می رسد این اقدامات اوبر در پاسخ به نامه سناتورهای ایالات متحده انجام شده باشد که از اوبر درخواست کرده بودند هر چه سریع‌تر به کارمندان خود توجه کند. برای مثال سناتور مارک وارنر در نامه ای به اوبر نوشته بود: «من نگران این هستم که برخی از چالش‌های گسترده که پیش روی رانندگان اوبر است با غفلت مواجه شود و اوبر کاری برای کارمندان خود انجام نمی‌دهد.»

راز آسمان پایتخت

پیش از این، برخی رانندگان اوبر اظهار نگرانی کرده بودند که شرایط موجود نگران کننده است و آن‌ها می‌ترسند در شرایط شیوع کرونا، نه تنها خسارتی دریافت نکنند، بلکه با ورشکستگی (ناشی از کاهش درخواست اوبر) روبه‌رو شوند. سناتور وارنر نیز در نامه خود خطاب به مدیرعامل اوبر؛ دارا خسروشاهی نوشته بود که اقدامات فعلی اوبر برای حمایت از رانندگانش که به عنوان پیمانکار از حقوق و مزایای معمولی این شرکت بهره نمی‌برند، فاقد استانداردهای بهداشت است. وارنر نوشت: «من خیلی جدی از مدیرعامل اوبر می‌خواهم که در صورت بیمار بودن یا اجبار رانندگان برای قرنطینه، برای رفع مشکلات مالی بالقوه به آنان غرامت پرداخت شود.»

بر پایه آخرین گزارش‌ها، بیش از ۱۰۰ هزار نفر در کشورهای مختلف، از جمله در آسیا، اروپا و آمریکایی شمالی، به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

مرتبط با : اوبر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز