ال 90 پارس خودرو به پایان خط تولید رسید

لست سکند

ال 90 پارس خودرو که درست یا غلط به کیفیت بالاتر از ال 90 ایران خودرو مشهور بود به پایان خط رسید و دیگر تولید نمی شود.

به گزارش کاماپرس، ال 90 یا همان تندر 90 از ابتدای تولید در کشور در شرکت ایران خودرو و پارس خودرو تولید می شد که بعد از دور جدید تحریم ها ارسال قطعات این خودرو از فرانسه به مشکل برخورد کرد و تولید آن بسیار کاهش یافت. اکنون خبر رسیده است که تولید ال 90 در پارس خودرو کاملا متوقف شده است. جالب این که ال 90 تولید شده در شرکت پارس خودرو محبوبیت بیشتری نزد متقاضیان خودرو داشت در صورتی که این امر علت خاصی نداشت و بر اساس معیارهای استاندارد، نمی توان محصول پارس خودرو را از محصول ایران خودرو باکیفیت تر دانست.

بنا به اعلام کانال اخبار روز خودرو، گزارش‌های منتشر شده از سوی پارس‌خودرو بر روی سامانه کدال، نشان می‌دهد از پس از صفر شدن تولید تمامی پک های تولیدی محصولات رنو توسط پارس‌خودرو در اواخر مهرماه، حال روند تحویل این محصولات به مشتریان نیز روند نزولی به خود گرفته و از فروش 326 دستگاه در مهر ماه 1399 به فروش فقط یک دستگاه در فروردین ماه 1400 رسیده است.

این کاهش نشان می‌دهد که دیگر پرونده تحویل این خودروها به مشتریان نیز از سوی پارس خودرو بسته شده و احتمال تولید مجدد این محصولات در صورت برگشت شرکت رنو به ایران نیز بعید به نظر می‌رسد.

به نظر می‌رسد مابقی حواله‌داران باقی مانده تنها گزینه طرح‌های تبدیل را پیش روی خود دارند. برخی مشخصات فنی این خودروی خاطره انگیز به شرح زیر است:

راز آسمان پایتخت

محور محرک دیفرانسیل جلو

گیربکس 5 دنده دستی JHQ

پیشرانه 4 سیلندر

حجم موتور 1.6 لیتر

قدرت105 اسب‌بخار

گشتاور 140 نیوتن‌متر

شتاب 10.2 ثانیه

سرعت175 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی6.9 لیتر در صد کیلومتر

وزن 1115 کیلوگرم

حجم باک 50 لیتر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
مرتبط با : پارس خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز