افزایش نجومی قیمت پروازهای داخلی / تهران – کیش 3 میلیون

ادامه روند گرانی بلیت هواپیما و کمیاب شدن آن-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

به دنبال کمیاب شدن بلیت پروازهای داخلی، برخی شرکت‌های هواپیمایی به صورت غیرقانونی قیمت بلیت را افزایش داده‌اند.

به گزارش کاماپرس، چند وقتی است که پیدا کردن بلیت پروازهای داخلی برای مردم به‌ یک عملیات تقریبا غیرممکن تبدیل شده و ضرب‌المثل معروف «گشتم نبود، نگرد نیست» را تداعی می‌کند.

در حالی که با عرضه قطره چکانی بلیت توسط شرکت‌های هواپیمایی مواجه هستیم، اگر بلیتی هم باشد با قیمت‌های نجومی و بالاتر از نرخ‌های مصوب سازمان هواپیمایی کشوری به فروش می‌رسد.

به نقل از اقتصاد آنلاین، در این میان، مسئولان وزارت راه و شهرسازی نیز هر از چند گاهی در رابطه با ورود هواپیماهای متعدد به کشور و الحاق آنها به ناوگان هوایی اظهار نظر می‌کنند، اما در عمل تغییر محسوسی در عملکرد شرکت‌های هواپیمایی و افزایش خدمات‌رسانی آنها رخ نداده است.

سختی تهیه بلیت پروازهای داخلی

طی ۲ سال اخیر خرید بلیت هواپیما با دشواری مواجه شده و بعضا از فروش بلیت با قیمت‌های مصوب خبری نیست.

راز آسمان پایتخت

اواخر آذرماه امسال رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام اینکه از ابتدای دولت سیزدهم ۷۰ هواپیما و هلی‌کوپتر دست دوم وارد کشور شده‌، گفت: با توجه به وضعیت کشور، تا قبل از ورود قطعی هواپیما، اخبار آن را رسانه‌ای نمی‌کنیم.

محمدی بخش اوایل شهریور ماه امسال نیز از افرایش تعداد هواپیماهای فعال به ۲۵۰ فروند تا پایان سال خبر داد و افزود: در طول ۲۰ ماه گذشته ۶۰ فروند هواپیما به کشور وارد شده که ۳۰ فروند از این هواپیماها تاکنون عملیاتی شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

در چنین شرایطی این پرسش مطرح می‌شود که خروجی ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی مسافری کشور چه بوده است؟ آیا باعث کند شدن روند همیشگی گرانفروشی برخی ایرلاین‌ها شده؟ آیا دسترسی به بلیت پروازهای داخلی را برای مردم تسهیل کرده و یا کیفیت خدمات را ارتقا داده است؟

متاسفانه پاسخ این پرسش‌ها مثبت نیست. در ادامه به سایت‌های دارای مجوز فروش بلیت پروازهای داخلی سری می‌زنیم تا اثرگذاری ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی کشور بر قیمت بلیت را بررسی کنیم.

بررسی قیمت بلیت پروازهای داخلی

در سایت علی‌بابا پروازی برای مسیر تهران-مشهد طی امروز ۱۹ دی نه به‌صورت سیستمی و نه چارتری بلیتی وجود ندارد.

برای پرواز تهران-کیش تمام پروازها از شرکت‌های هواپیمایی کاسپین، قشم‌ایر،‌ آسمان،‌ چابهار، وارش، کیش‌ایر، ایران‌ایر، فلای پرشیا و… تکمیل شده است.

البته برای روز پنجشنبه ۲۱ دیماه بلیت پرواز تهران-کیش هواپیمایی چابهار با قیمت حدود ۳ میلیون تومانی موجود است، این قیمت تقریبا ۱.۳ میلیون تومان گران‌تر از قیمت مصوب اعلام شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری است.

بلیت پرواز تهران-شیراز نیز برای امروز موجود نیست. البته هواپیمایی فلای پرشیا بلیت این پرواز را برای فردا با قیمت ۲ میلیون و ۱۰ هزار تومان یعنی حدود ۷۰۰ هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب می‌فروشد.

هیچ بلیت پروازی برای مسیر تهران-اهواز نیز تا شنبه هفته آینده وجود ندارد. هواپیمایی کارون بلیت این پرواز را برای یکشنبه آینده ۸۰۰ هزار تومان گران‌تر از قیمت مصوب ارائه می‌دهد. برای مسیر پروازی تبریز-کیش و تبریز-شیزار نیز تا اطلاع ثانوی بلیتی موجود نیست.

ادامه روند گرانی بلیت هواپیما و کمیاب شدن آن-کاماپرس

به نقل از تسنیم، شرکت‌های هواپیمایی بی سرو صدا بلیت پروازهای داخلی را گران کرده‌اند و تا امروز از نظارت سازمان هواپیمایی کشوری بر این بخش و جلوگیری از افزایش غیرقانونی بلیت‌ها خبری نیست.

انتهای پیام

مرتبط با : علی بابا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز