استقبال از بهار 1401 با گرانی بلیط هواپیما و قطار !

تور لحظه آخری-کاماپرس

در حالی که هنوز بیش از یک ماه تا تعطیلات نوروز باقی مانده، ظرفیت فروش بلیت بسیاری از پروازها و قطارها پر شده و این مسئله می‌تواند بر قیمت بلیت‌ها نیز اثر بگذارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از تجارت نیوز، با نزدیک شدن به تعطیلات عید نوروز رفته رفته ظرفیت پروازها و بلیت قطار به شهرهای مختلف پر شده و بسیاری از مسافران از تاثیر این مسئله بر روی قیمت بلیت‌ها خبر دادند.

پربازدیدترین اخبار مرتبط را از دست ندهید:

در حال حاضر ظرفیت بلیت قطار به بندرعباس در بیش از یک ماه مانده به سال جدید تا آخر ماه پر شده است. اپراتور فروش بلیت قطار ضمن اشاره به عدم امکان خرید بلیت برای ماه بهمن، به احتمال شروع بلیت فروشی برای اسفندماه از امروز نیز اشاره کرد.

راز آسمان پایتخت

همچنین مسافران از افزایش قیمت بلیت قطار خبر داده و یکی از اپراتورهای راه آهن این افزایش قیمت را تا 25 درصد نسبت به ماه گذشته عنوان کرده است. قیمت بلیت تهران به بندرعباس از 270 هزارتومان تا 400 هزار تومان و قیمت بلیت تهران به شیراز از 220 هزارتومان تا 770 هزار تومان تعیین شده است.

گفتنی است، قیمت بلیت هواپیما برای همین مسیرها برای مسافران، از حدود دو تا پنج برابر بیشتر آب می‌خورد. به طوری که بلیت هواپیما تهران به شیراز از 600 هزارتومان تا یک میلیون و 400 هزارتومان است.

در حالی که به گفته محمد محمدی، رئیس سازمان هواپیمایی کشور، هیچ شرکت هواپیمایی حق افزایش نرخ بلیت برای نوروز را ندارد، به نظر می‌رسد این افزایش قیمت‌ها در پروازها نیز رخ داده است. به گفته یکی از مسافران بلیط اهواز به تهران که در آذرماه 649 هزارتومان بوده، به نزدیک به 693 هزارتومان رسیده است.

علی‌رغم گذشت 20 روز از لغو مصوبه تعیین کف نرخی بلیت هواپیما، وضعیت قیمت‌ها به گونه‌ای است که هنوز بلیت کمتر از 600 هزارتومان پیدا نمی‌شود.

لازم به ذکر است، علی رغم تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا بر پذیرش 60 درصدی پروازها و کاهش قیمت بلیت پروازهای داخلی به دستور وزیر راه و شهرسازی، در حال حاضر نه تنها قیمت‌ها افزایش یافته، بلکه ظرفیت هواپیماها نیز به حالت قبل برگشته است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز