افت ناچیز قیمت دلار در بازار داخلی

دلار تا ساعت 13 آخرین روز این هفته، نسبت به روز گذشته، با افت قیمت مواجه بوده و به قیمت 23 هزار و 900 تومان خرید و فروش شد.

به گزارش کاماپرس، افت نرخ این ارز پرطرفدار نسبت به دیروز در بازار داخلی، 147 تومان اعلام شده است. البته گزارش‌های رسیده از بازارهای خارجی نیز حاکی از آن است که فشار فروش بر روی دلار در هفته‌های اخیر و پس از رسیدن نرخ تورم آمریکا به بالاترین سطح در 29 سال گذشته، افزایش قابل توجهی داشته تا جایی که بازدهی دلار در برابر ارزهای مهم در ماه‌های مه و آوریل منفی بود.

با این حال رقبای دلار نیز به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی دیگر کشورها در ماه‌های اخیر امکان ایجاد اختلاف معناداری با دلار را نداشتند. به همین دلیل برخی از تحلیل گران انتظار افزایش قیمت دلار در نیمه دوم امسال را دارند.

راز آسمان پایتخت

در کشورهای اروپایی نیز تورم در سطح نگران کننده‌ای بوده و طبق آمار منتشر شده از قاره سبز، نرخ تورم آلمان در ماه آوریل به بالای دو درصد رسید. متوسط بهای مصرف کننده مثبت 2/5 درصد بوده که 0/5 درصد بیشتر از انتظارات فعالان اقتصادی بود. این نرخ تورم همچنین بالاترین تورم مثبت ثبت شده در 13 سال گذشته کشور آلمان اعلام شد. نرخ یورو تا ساعت 13 امروز معادل 28 هزار و 918 تومان بوده که نسبت به دیروز 132 تومان رشد کرد.

نرخ پوند انگلستان نیز با کاهش 308 تومانی نسبت به نوزدهم خردادماه، در سطح 38 هزار و 80 تومانی قرار گرفت. نرخ درهم امارات نیز امروز 6 هزار و 533 تومان اعلام شد. قیمت لیر ترکیه هم تا ساعت 13 امروز، 2 هزار و 810 تومان بود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز