اسپانیا ؛ دارنده معتبرترین پاسپورت جهان

معتبرترین پاسپورت جهان، اسپانیا در جایگاه نخست-کاماپرس

بر اساس آخرین رتبه‌بندی منتشر شده در وب‌سایت VisaGuide.World، اسپانیا با پیشی گرفتن از سنگاپور، معتبرترین پاسپورت جهان را از آن خود کرد.

به گزارش کاماپرس، بر این اساس، دارندگان پاسپورت اسپانیایی می‌توانند بدون ویزا به ۱۶۰ کشور و منطقه سفر کنند. اسپانیا به دلیل کسب امتیاز بیشتر در «امتیاز مقصد» توانست در جایگاه نخست قرار بگیرد. بر این اساس، دارندگان پاسپورت اسپانیایی فقط با ارائه یک کارت شناسایی امکان سفر به کشورهای متعددی در اتحادیه اروپا را دارند.

ژاپن در این رده‌بندی در جایگاه پانزدهم قرار گرفت و تنها کشور غیراروپایی است که در این رده بندی در میان ۲۰ کشور نخست قرار دارد. آلمان در جایگاه سوم و ایتالیا، فرانسه، هلند، فنلاند، سوئد، نروژ، دانمارک، چک، پرتغال، مجارستان و لوکزامبورگ نیز موفق به کسب جایگاه‌های چهارم تا چهاردهم شدند.

بیشتر بخوانید: 

وبسایت VisaGuide.World و موسسه «پاسپورت ایندکس» هر چند ماه یک بار، میزان اعتبار گذرنامه کشورهای مختلف را با توجه به امکان سفر صاحبان پاسپورت‌ به کشورهای مختلف بدون نیاز به دریافت ویزا مشخص می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

موسسه هنلی به عنوان مرجع سنجش اعتبار گذرنامه‌های در جهان هنوز آخرین رتبه بندی خود را منتشر نکرده است. در آخرین رتبه‌بندی این موسسه که در ماه اکتبر منتشر شد، سنگاپور رتبه اول و پس از آن ژاپن رتبه دوم و فنلاند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، کره جنوبی، اسپانیا و سوئد به طور مشترک رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

البته رتبه‌بندی موسسه هنلی صرفا بر اساس تعداد مقاصدی بود که دارندگان این پاسپورت‌ها می‌تواستند بدون ویزا از آن‌ها بازدید کنند. در حالیکه وبسایت VisaGuide.World فاکتورهای دیگری از جمله «امتیاز مقصد» را نیز در نظر می‌گیرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز