راهنمای اخذ ویزای آلمان | انواع + شرایط + مدارک

تور لحظه آخری-کاماپرس

آلمان یکی از کشورهای مطرح اروپا است که مهاجران و مسافران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. این کشور در منطقه شنگن قرار دارد و مسافرانی که قصد ورود به خاک آلمان را دارند، باید ویزای شنگن دریافت کنند. اخذ ویزای شنگن آلمان در مقایسه با سایر کشورهای حوزه شنگن، شرایط سخت‌تری دارد. تمکن مالی کافی و گردش حساب بالا از جمله اصلی‌ترین شرایط اخذ ویزای آلمان است.

در ادامه این گزارش، انواع، شرایط و مدارک لازم جهت دریافت ویزای آلمان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انواع ویزای آلمان بر اساس هدف سفر

ویزای توریستی آلمان: این ویزا برای مسافرانی که با هدف گردشگری به آلمان سفر می‌کنند، صادر می‌شود. از آن جایی که این کشور، تعداد پناهندگان ایرانی زیادی دارد، ویزای توریستی را با شرایط سختی به متقاضیان اعطا می‌کند. با این ویزا شما می‌توانید ۹۰ روز در هر ۶ ماه اقامت داشته باشید.

ویزای تحصیلی آلمان: افرادی که قصد ادامه تحصیل در آلمان را دارند، باید این ویزا را دریافت کنند. کشور آلمان برخی از معتبرترین دانشگاه‌های سراسر دنیا را دارد. اخذ ویزای تحصیلی آلمان؛ مجوز اقامت دائمی در این کشور را به شما نمی‌دهد.

راز آسمان پایتخت

ویزای کاری آلمان: با داشتن یک دعوت‌نامه از شرکت یا کارفرمای آلمانی می‌توانید ویزای کاری این کشور را دریافت کنید. مدت زمان اعتبار ویزای کاری آلمان به درخواست و نیاز کارفرما بستگی دارد.

ویزای تجاری آلمان: این کشور، چهارمین اقتصاد بزرگ جهان را دارد. به همین دلیل، تجار و صاحبان کسب و کارهای مختلف علاقمندند تا با این کشور وارد معاملات تجاری شوند. شهروندان برخی کشورها از جمله شهروندان ایرانی، باید برای انجام امور تجاری و ورود به خاک آلمان، ویزای تجاری را دریافت کنند.

ویزای ترانزیت: چنانچه برای سفر خود نیاز به توقف در یکی از فرودگاه‌های آلمان را داشته باشید، باید ویزای ترانزیت آلمان را اخذ کنید. با داشتن این ویزا می‌توانید حداکثر به مدت 12 ساعت در فرودگاه آلمان حضور داشته باشید.

انواع ویزای آلمان بر اساس مدت زمان اعتبار

ویزای آلمان با توجه به مدت زمان اعتبار در دو نوع ویزای بلند مدت و کوتاه مدت صادر می‌شود. ویزاهای کوتاه‌مدت معمولاً به دارنده آن اجازه می‌دهد تا حداکثر به مدت 90 روز در خاک آلمان اقامت داشته باشد. ویزای توریستی و ترانزیت، نمونه‌هایی از ویزای کوتاه‌مدت به شمار می‌روند. ویزای کوتاه‌مدت به دو نوع سینگل (یکبار ورود) و مولتی (چند بار ورود) تقسیم می‌شود.

کسانی که قصد اقامت بیش از 90 روز در خاک آلمان را دارند، باید نسبت به اخذ ویزای بلندمدت اقدام کنند. ویزاهای تحصیلی و کاری از جمله ویزاهای بلندمدت آلمان محسوب می‌شوند.

شرایط اخذ ویزای آلمان چیست؟

با توجه به سخت‌گیری‌های سفارت آلمان در خصوص اعطای ویزا، کسانی که شرایط لازم را نداشته باشند نمی‌توانند ویزای آلمان را دریافت کنند. این شرایط عبارتند از:

تمکن مالی: تمکن مالی لازم برای ویزای آلمان، حداقل 200 میلیون تومان برای هر نفر است. این مبلغ باید به صورت یورو باشد و نامه آن توسط شعبه صادرکننده مهر و امضا شود.

گردش حساب: گردش حساب عبارت است از تعداد تراکنش‌های حساب متقاضی در 3 ماه اخیر. میزان گردش حساب شما باید با مبلغ تمکن مالی‌تان تناسب داشته باشد. وجود مغایرت در این دو مدرک و یا داشتن گردش حساب پایین، یکی از دلایل مهم ریجکتی ویزای آلمان است.

دعوت‌نامه: داشتن دعوت‌نامه قوی تاثیر قابل توجهی در تایید درخواست ویزای شما خواهد گذاشت. این دعوت‌نامه می‌تواند از سوی اعضای خانواده، یک شرکت، کارفرما یا یک نمایشگاه باشد. چنانچه، دعوت‌کننده قصد حمایت مالی از متقاضی را دارد، باید در متن دعوت‌نامه آن را ذکر کند.

تاریخچه سفر: داشتن تاریخچه سفر قوی، از شرایط لازم و ضروری برای دریافت ویزای آلمان نیست. با این حال، می‌تواند شانس شما را برای اخذ ویزا تا حد زیادی افزایش بدهد.

برای دریافت ویزای آلمان به چه مدارکی نیاز داریم؟

از جمله مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای آلمان می‌توان به فرم تکمیل شده درخواست ویزا، مدارک هویتی، پاسپورت فعلی و پاسپورت‌های قبلی، رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا، سند ازدواج، گردش حساب، بلیط رفت و برگشت، واچر هتل، اصل دعوت‌نامه معتبر، مدارک مربوط به تمکن مالی و… اشاره کرد. این مدارک نیازی به ترجمه ندارند و متقاضی می‌تواند اصل آنها را در زمان وقت سفارت به افسر ارائه بدهد.

ویزای آلمان-کاماپرس

ویزالند؛ معتبرترین مرجع فارسی ویزا

چنانچه قصد دریافت فوری و مطمئن ویزای شنگن یا ویزای آلمان را دارید، می‌توانید از مشاوران باتجربه و خبره ویزالند در تمامی مراحل، کمک بگیرید. تکمیل مدارک ویزا، رزرو وقت سفارت به صورت فوری یا عادی و پیگیری اخذ ویزای آلمان از جمله خدمات این مجموعه به شمار می‌رود. همچنین، مشاوره‌های تخصصی ویزالند به صورت حضوری، آنلاین یا تلفنی به متقاضیان ارائه خواهد شد.

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت ویزالند به آدرس www.visaland.org مراجعه کنید و یا با شماره 1836-026 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : ویزالند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز