استخدام ۳۰۰۰ نفر در وزارت بهداشت؛ به زودی

لست سکند

در حالیکه معاون پرستاری وزارت بهداشت اول اردیبهشت ماه از صدور مجوز استخدام ۳۰۰۰ نفر نیروی سلامت خبر داد و اعلام کرد: منتظر اعلام نظر سازمان برنامه و بودجه برای استخدام‌ها هستیم، محمدباقر نوبخت نیز عصر چهارشنبه دهم اردیبهشت‌ماه در صفحه اینستاگرام خود از جذب این تعداد نیروی جدید در وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش کاماپرس، رئیس سازمان برنامه و بودجه روز چهارشنبه از طریق صفحه اینستاگرام خود به همراه رییس امور رفاه و سلامت اجتماعی این سازمان و مدیران وزارت بهداشت پاسخگوی سوال‌ها و درخواست‌های کارکنان کادر بهداشت و درمان کشور بود.

نوبخت در خصوص آزمون استخدامی برای استخدام کارکنان جدید و تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی و قراردادی شاغل گفت: اخیرا به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ شد تا ۴۰۰۰ نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال گذشته تا آخر اردیبهشت به کارگیری شوند تا امکان استفاده از مابقی ظرفیت ازمون استخدامی فراهم شود. اخیرا برای جذب ۲۲۸۰ نفر به صورت قراردادی تامین اعتبار شده و برای حدود ۳ هزار نفر دیگر هم پس از بررسی های لازم در ماه های آینده تامین اعتبار خواهد شد و به مرور جذب خواهند شد. این نیروهای قراردادی از بین آن دسته از افرادی که حد نصاب آزمون قبلی را بدست آورده اند انتخاب می شوند.

امکان تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی وجود ندارد

معاون رئیس‌جمهور در ادامه گفتگوی اینستاگرامی خود خاطر نشان کرد: استخدامها در نظام سلامت کشور متناسب با ساخت و سازها در این بخش نبوده است و حتما نسبت به گسترش استخدامها در بخش سلامت کشور اقدام خواهیم کرد. با توجه به اینکه کارکنان شرکتی شاغل ارتباط استخدامی با وزارت بهداشت ندارند امکان تبدیل وضعیت آنها وجود ندارد و در صوت پذیرفته شدن در آزمون استخدامی رقابتی امکان جذب آنها وجود دارد. شاغلان قراردادی در نظام سلامت کشور تا ۸۰ درصد از امتیازات لحاظ شده در فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری بهره مند خواهند شد و همچنین بررسی های لازم انجام خواهد شد تا برای پرسنل شرکتی وزارت بهداشت که رابطه استخدامی با این وزارت‌خانه ندارند اقدامات لازم لحاظ شود.

راز آسمان پایتخت

وی افزود: در سال گذشته حدود ۵ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی لحاظ شده بود که در سال جاری این رقم تقریبا دو برابر شده است. همچنین ۱۳۰۰ میلیارد تومان نیز برای بیمه تکمیلی بازنشستگان محترم در نظر گرفته شده است. بزودی با حضور نمایندگان تشکلهای ذی ربط در بخش بهداشت و درمان مشکلات و کمبودهای این بخش بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

جذب 4456 پرستار خارج از روال اداری

اول اردیبهشت‌ماه مریم حضرتی، معاون پرستاری وزارت بهداشت در یک ارتباط ویدیویی با خبرنگاران گفت: ۶۵ درصد نیروهای پرستاری ما یعنی ۸۰ هزار و ۸۵۶ پرستار در مراقبت مستقیم از بیمارن کرونایی هستند. ۱۴۲ هزار و ۹۰۵ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌ها توسط پرستاران مراقبت شدند. همچنین ۴۰۵ مرکز مشاوره مراقبت در منزل در این بحران در حال فعالیت بودند. از طرفی ۳۰۵۴ نفر داوطلب گروه پرستاری به شکل داوطلبانه مشارکت داشتند. در این میان ۴۴۵۶ پرستار خارج از روال اداری جذب شده و مجوز استخدام برای ۳۰۰۰ نفر نیروی سلامت به وزارت بهداشت داده شده است که منتظر اعلام نظر سازمان برنامه و بودجه برای استخدام‌ها هستیم.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

10 دیدگاه برای “استخدام ۳۰۰۰ نفر در وزارت بهداشت؛ به زودی

  1. توماس ادیسون گفته:

    این آقای نوبخت از بس برای مردم چالش درست کرده آدم نمی‌تواند به خبرهای خوبی که می‌دهد هم اعتماد کند. انگار قرار است یک سختی دیگر به ما تحمیل شود و فعلا با این خبر خوب می‌خواهند ما را موقتا خوشحال کنند.

  2. غلامعلی امیریان گفته:

    اقای نوبخت اول وضعیت نیروهای قراداد مدت موقت که عمر خود را دربهداشت ودرمان سپری کردندو الان هنوز بلاتکلیفند حقوق تامین اجتماعی میگرند و کارگرندولی درپاپان سال و فیش حقوقی کارمند تلقی میشوند.از ۳۰سالگی تا الان که ۵۵ساله شدن.ان را حل کنید.تبعیض و ناعدالتی تاکی؟تاکی دروغ؟برای شما ودولت بی تدبیرتان متاسفم.

  3. نعمت سالاری گفته:

    سلام.پس تعیین تکلیف نیروهای قرادادی تبصره۳ دانشگاهها علوم پزشکی چه میشود که سالیان سال چندبرابر نیروهای استخدامی پیمانی و رسمی کار انجام میدن…

  4. مهدیه گفته:

    سلام بعله طبق معمول نورچشمی ها و کسایی که پارتی داشته باشن استخدام میشن ما که یکساله طرحمون تموم شده و تو خونه بیکاریم جایی هم نیرو نمیخوان اگه بخوان هم پارتی باید داشته باشی ماما ها که تکلیف مشخصی ندارن

  5. مریم گفته:

    به نظرتون درسته که در زمان بحران و شیوع کرونا نیروهای شرکتی مخصوصا نیروهای خدماتی در خط مقدم در کنار پرستار حتی بیشتر از پرستار در ارتباط با بیماران و فوتی های کرونایی باشند در بی انصافی اگفته بشه که برای نیرهای شرکتی تعییر وصعیت وجود نداره و جدب نمیشوند ؟!!

  6. وحید گفته:

    نیروهای شرکتی چه گناهی کردن که کاری براشون نمیکنید !!! تو همین دوران کرونا خیلی نیروها به بهانه های مختلف مرخصی گرفتن و آف شدن و به جایشان نیروی شرکتی گذاشتن!!!
    این عدالت نیست نیروهای شرکتی هم پابپای نیروهای رسمی و قراردادی تو بیمارستانا و حتی با تلاش و کوشش بیشتر به امید استخدام شدن کار میکنن پس چرا نباید قانون استخدام شامل شرکتی ها بشه !!!

  7. زهرا گفته:

    سلام چرا اخه.گه شرکتی ها ادم نیستن.چرا باید وظایف برابر باشه اما حقوق و مزایا نابرابر.اخه عدالت کجاست

  8. دوست گفته:

    من 4 سال نیروی شرکتی هستم .انصافا بیشتر از نیروی قرادی دارم کار می کنم .ولی هیچ بهای به ما داده نمیشه ولی قردادی ها حداقل می تونن از وام استفاده کنن ما حتی نمیتونیم ی وام بگیریم .مرسی بابت تمام رفاهی که برامون گذاشتین .خدای هم وجود دارد البته اگه…………

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز