استاد واقعی آیلتس کیست؟

آموزش آیلتس

آزمون آیلتس IELTS یکی از معتبرترین آزمون‌های جهان است که در اکثر کشورها و دانشگاه‌ها قابل استفاده است.این امتحان در بیش از ۲۷۰ مرکز امتحانی در نزدیک به ۱۱۰ کشور دنیا برگزار می‌شود. شما با در دست داشتن نمره قابل قبول در این آزمون می‌توانید نسبت به مهاجرت تحصیلی اقدام کنید.

به گزارش کاماپرس، این آزمون که توسط دانشگاه کمبریج انگلستان ، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود در دانشگاه‌هایی نظیر کمبریج، آکسفورد و هاروارد قابل استناد است. حال در ایران این روزها اگر به دورو برمان نگاهی بیاندازیم، تقریبا همه استاد آیلتس شده اند! کانال های تلگرامی، صفحات اینستاگرامی، وبسایت ها، فیسبوک، تراکت ها، تبلیغات کلیکی، شبکات اجتماعی دهان به دهان مردم همه اساتیدی تحت اسامی و برندهای مختلف سازمانی و شخصی را به گوشمان می رسانند. سوال واقعی اینجاست؛ واقعا استاد واقعی آیلتس کیست؟ مهم نیست که چرا استاد آیلتس می خواهید، چه نمره ای احتیاج دارید، قصد مهاجرت به کجا دارید و می خواهید چه کنید، پیدا کردن و تشخیص اینکه استاد آیلتس فوق العاده پیدا کرده ایم خودش یکبار آیلتس دادن است!

نحوه انتخاب استاد آیلتس 
اول، مراقب باشید چه کسی را به عنوان استاد آیلتس خودتان انتخاب می کنید. متاسفانه، هنوز هم اساتید بسیاری، حتی نامی ها، حتی زیرنظر سیستم آموزشی اموزشگاه زبان های معروف، طبق اصولی قدیمی و اشتباه آیلتس را آموزش می دهند. در گذشته، می شد با کلیشه نویسی و استفاده از قالب های آماده، نکات تست زنی مسخره و میانبرها نمرات خوبی گرفت اما آن دوره گذشته است. دوم، از آنجا که چهار مهارت ارتباطی در آزمون آیلتس مورد ارزیابی قرار می گیرد، کار متقاضیان آیلتس ساختن مهارت است. در ایران، آموزش هیچوقت به دنبال ایجاد مهارت نبوده و تماما متمرکز روی تئوریات می باشد. متقاضی ایرانی آیلتس، وقتی به این مرحله می رسد، معمولا دچار مشکلات عجیبی می شود چرا که هیچ وقت تجربه اینچنینی نداشته است.

آیا می توان به صورت خودخوان برای آیلتس آماده شد؟
این کار امکان پذیر نیست مگر …
نمره ای زیر 5 بخواهید…
اگر زبان عمومی انگلیسی شما بد نیست و نمره ای زیر 5 می خواهید، می شود با تعدادی منابع خودخوان آماده شد اما اینکار ریسک زیادی دارد. معلوم نیست چقدر زمان ببرد و گاهی ممکن است گیر کنید (مثلا روی نمره 3 ریدینگ). اگر زمان بسیار دارید می توانید این کار را انجام دهید.

زبانتان خیلی خوب باشد…
ایسنا در گزارشی تأکید کرد: اگر زبان عمومی انگلیسی شما خیلی خوب است (دائما کتاب می خوانید، می نویسید، حرف میزنید، فیلم، سریال و ترانه گوش می کنید) یا درس می دهید و معلم انگلیسی هستید می توانید به صورت خودخوان برای آیلتس آماده شوید. البته بدانید که علی رغم دانش و مهارت شما در زبان و تدریس، آزمون آیلتس، از آنجا که فضایی آکادمی دارد نیاز به تمرین بسیار دارید.

راز آسمان پایتخت

آیلتس منتور داشته باشید!
کلا از نظر اکسیر، آمادگی برای یک آزمون مثل آیلتس به صورت Self Study امکانپذیر نیست مگر آنکه یک آیلتس منتور داشته و تحت نظارتش خود را برای آیلتس آماده کنید. مطمئن باشید هزینه ای که می کنید هزینه نیست، سرمایه گذاری است.

استاد آیلتس یا آیلتس منتور؟
لفظ استاد آیلتس برای کسی استفاده می شود که آیلتس درس می دهد. چون آیلتس امتحان سطح بالایی در جامعه ما تلقی می شود، پس هرکس که آن را، با هر کیفیتی درس دهد، بلافاصله به سطح استادی صعود می کند! درضمن استاد معمولا حکم Advisor دارد؛ یعنی از دور نشسته و راهنمایی می کند و شاید خودش الگوی مناسبی برای شما نباشد. از همین رو، بهتر است کلمه Mentor را جایگزین کنید.

آیا استاد آیلتس بهتر است Native باشد؟
برعکس، بهتر است Native نباشد! ما در اکسیر اعتقاد داریم استاد آیلتس نباید زبان مادری اش انگلیسی باشد چرا که Native ها زبان را به شکل دیگری یاد می گیرند، نه به شکلی که شما قرار است یاد بگیرید (آکادمیک)؛ پس آن ها نمی توانند درک درستی از مسیری که شما قرار است بروید داشته باشند. عبارت “استاد Native آیلتس” فقط جنبه تبلیغاتی و دهن پر کن داشته و در عمل به هیچ درد نمی خورد.
نکته دو: ممکن است آن Native دوره های آموزشی زبان انگلیسی گذرانده باشد (TEFL) و معلم خوبی شده باشد. در این مورد می توان گفت که داستان متفاوت است اما همچنان ایراد فوق را دارد؛ او نمی داند شما قرار است چه مسیری را بروید.

بهترین استاد آیلتس کیست؟
بهترین استاد آیلتس یک منتور و یک معلم است. منتور یعنی خودش قبلا کاری را که شما می خواهید انجام بدهید انجام داده و موفق شده است. او همچنین باید معلمی فوق العاده بوده و معلمی بداند؛ در غیر اینصورت، نمی تواند به شما در این مسیر پر پیچ و تاب کمکی کند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
این نوشته در آموزش ارسال شده و با برچسب گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز