ارزان ترین کشور اروپایی برای تحصیل

تحصیل در کشورهای اروپایی و آمریکایی برای مردم مناطق آسیا و به­‌ویژه ایران، جذابیت زیادی دارد. البته تحصیل در این کشورها و زندگی دانشجویی در آن‌ها بسیار هزینه بر است و به همین دلیل علاقه­ مندان باید به دنبال کشورهایی باشند که هزینه تحصیل در آن‌ها نسبت به کشورهای دیگر پایین‌تر باشد. هم اکنون ایتالیا ارزان ‌ترین کشور برای تحصیل است که بورسیه استانی به دانشجویان خارجی ارائه می‌دهد.

کاماپرس در این گزارش ارزان ترین کشور برای تحصیل و  شرایط تحصیل در دانشگاه­ های ایتالیا را بررسی کرده است.

مزایای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهای فرهنگی اروپا است که زندگی در آن نسبت به دیگر کشورهای اروپایی کم هزینه‌تر است. در صورتی که شخصی مایل به تحصیل در این کشور باشد، با داشتن شرایط مالی متوسط نیز امکان پرداخت هزینه‌های زندگی را دارد. شهریه بیشتر دانشگاه‌های ایتالیا بین 700 تا 2000 یورو در سال است؛ با این وجود برای زندگی بهتر و نپرداختن هزینه زیاد، افراد به دنبال دریافت بورسیه تحصیلی هستند که از این لحاظ نیز ایتالیا گزینه مناسبی محسوب می‌شود. دانشگاه‌های ایتالیایی معمولا در ارائه بورسیه تحصیلی خوب و کافی زبانزد هستند و به همین دلیل این کشور را می­‌توان جزو ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل قلمداد کرد. تحصیل در این کشور به دلیل اعطای همین بورسیه‌ها متقاضی زیادی دارد. هزینه‌های تحصیل در این کشور توسط دولت و با توجه به درآمد خانواده دانشجو محاسبه می‌شود. بسیاری از دانشگاه‌های ایتالیایی، شرایط تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین المللی مستعد نیز فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ارزان ‌ترین کشور برای تحصیل

دانشگاه‌های ارزان و معروف ایتالیا

1- دانشگاه پادوآ

پادوآ یکی از قدیمی‌ترین و ارزان‌ترین دانشگاه‌های اروپا است که بیشتر از 50 سال در حوزه آموزشی قدمت دارد. این موسسه آموزشی به دلیل سابقه طولانی در ارائه برنامه‌های تحصیلی مناسب، مورد توجه دانشجویان زیادی قرار گرفته است. رتبه جهانی این دانشگاه 242 بوده و بالغ بر 2600 دانشجو نیز در آن مشغول تحصیل هستند.

راز آسمان پایتخت

تحصیل در ایتالیا-کاماپرس

2- دانشگاه میلان

یکی دیگر از دانشگاه‌های ارزان قیمت ایتالیا، میلان نام دارد که مساحت آن بالغ بر 500 هزار متر مربع است. این دانشگاه هر سال بورسیه‌های تحصیلی متعددی را به دانشجویان ارائه می‌دهد تا هزینه‌های تحصیل آنان را کاهش دهد. این دانشگاه دارای رتبه جهانی 316 است و بالغ بر 3200 دانشجوی بین‌­المللی در آن مشغول تحصیل هستند.

دانشگاه میلان-کاماپرس

3- دانشگاه تورین

پلی تکنیک تورین، یکی دیگر از دانشگاه­ های معروف ایتالیا است که تحصیل در آن هزینه کمی دارد. هم اکنون این دانشگاه 18 برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد و از بهترین دانشگاه‌های اروپا محسوب می‌شود. این دانشگاه حدود 29 هزار دانشجو دارد که 15 درصد آنان خارجی هستند. طبق آخرین اطلاعات، رتبه جهانی این دانشگاه 334 است.

تحصیل در ایتالیا-کاماپرس

4- دانشگاه فلورانس

فلورانس، یکی دیگر از ارزان‌ترین دانشگاه‌های ایتالیایی است که محبوبیت زیادی دارد. با وجود اینکه هزینه‌های این دانشگاه مقرون به صرفه است، اما به خارجی‌ها بورسیه تحصیلی نیز ارائه می‌دهد. رتبه جهانی این دانشگاه 451 بوده و در حال حاضر بالغ بر 4200 دانشجوی خارجی در آن مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل در ایتالیا-کاماپرس

5- دانشگاه سیِ‌نا

یکی دیگر از کم هزینه‌ترین موسسات آموزشی ایتالیا، دانشگاه سیِ‌نا است که سابقه طولانی و غنی دارد. طبق آخرین گزارش‌ها، رتبه جهانی این دانشگاه بین 601 تا 650 بوده و تعداد دانشجویان بین المللی آن بالغ بر 1500 نفر اعلام شده است.

تحصیل در ایتالیا-کاماپرس

اپلای به ایتالیا با “سیم آخر”

همانطور که بیان شد، ایتالیا یکی از ارزان‌ترین کشور ها برای تحصیل محسوب می‌شود که خیلی از دانشجویان خارجی مایل به اپلای تحصیلی یا ارائه درخواست برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های کشور مقصد به این کشور هستند. از آنجایی که تعداد متقاضیان تحصیل در این کشور بسیار زیاد است، مهاجرت به آن اندکی دشوار بوده و باید برای این کار از اهل فن کمک گرفت.

مهاجرت به ایتالیا و تحصیل در ارزان ترین کشور برای تحصیل، قاعده و قانون خاصی دارد که باید آن را به درستی پیش برد تا مسیر اپلای دقیق طی شود و مشکلی به وجود نیاید. متخصصان این حوزه در موسسه سیم آخر با ارائه مشاوره تخصصی به متقاضیان تحصیل در ایتالیا کمک می­کنند. متقاضیان به منظور کسب اطلاعات بیشتر کافی است به وبسایت سیم آخر به آدرس https://simeakhar.org مراجعه کنند. همچنین امکان تماس با کارشناسان خبره و باتجربه این مجموعه از طریق شماره تلفن 02141405 وجود دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : سیم آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز