ارزانی موبایل با تزریق 300 هزار گوشی به بازار

لست سکند

افزایش نرخ دلار و موانع ایجاد شده در ترخیص گوشی های وارداتی از گمرک موجب گرانی افسارگسیخته موبایل در هفته های اخیر شده اما به نظر می رسد با ورود تعداد قابل توجهی گوشی به بازار، قیمت ها شیب نزولی به خود بگیرد.

به گزارش کاماپرس، بازار موبایل کشور به دلیل وارداتی بودن این کالا و بستگی مستقیم عرضه گوشی به موضوع نرخ ارز و سیاست های ارزی و مقررات گمرکی، با نوسانات فراوانی مواجه است و این نوسانات خصوصا در ایام اخیر که بازار ارز با تلاطم مواجه شده ، به اوج رسیده است. از سوی دیگر تقاضا برای گوشی موبایل نیز در دو ماه اخیر به دلیل شیوع کرونا و نیاز والدین به ارتقاء گوشی های خود – به منظور استفاده آموزشی و آنلاین شدن دروس کودکان – افزایش یافته و این افزایش تقاضا به گرانی گوشی دامن زده است.

تب قیمت گوشی فروکش می کند

با این اوصاف، بنا به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان در روزهای پیش رو تب قیمت گوشی تا حدودی فروکش خواهد کرد. بررسی‌های صورت گرفته در این زمینه حاکی از آن است که، در روزهای اخیر حدود ۳۰۰ هزار گوشی تلفن همراه تنها از یک برند معروف به بازار تزریق شده است و همین موضوع به زودی باعث افت بیشتر قیمت این  نوع کالا در بازارهای مختلف فروش می‌شود.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

همچنین لازم به ذکر است وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه ای در خصوص ثبت سفارش تلفن همراه به کاربران سامانه جامع تجارت اعلام کرده که واردات تلفن همراه صرفا از محل ارز حاصل از صادرات امکان پذیر است.

بر اساس این گزارش، چند روزی است که شاهد کاهش قیمت هرچند جزئی تلفن همراه هستیم که البته هنوز با وجود این کاهش قیمت، قیمت ها به سطح حقیقی خود نرسیده و همچنان گوشی‌های تلفن همراه همگی بالای ۲ میلیون تومان و حتی بیش از حقوق ماهیانه یک کارگر است و تمام مسئولین و افراد ذی‌ربط که با بی‌توجهی به اقشار مختلف جامعه سبب سلب توانایی خرید از آنان می‌شوند در این مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز