اتحادیه املاک: درج قیمت مسکن در سایت‌ها قماربازی است!

لست سکند

با ورود دلالان به دو بازار مسکن و خودرو و افزایش قیمت بی‌رویه، دولت و نهادهای نظارتی دستور به ممنوعیت درج قیمت در سایت‌های نیازمندی آنلاین از حمله دیوار و شیپور دادند که این موضوع خریداران را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است؛ با این حال، رئیس اتحادیه املاک، درج قیمت مسکن در سایت‌ها را «قماربازی» می‌داند.

به گزارش کاماپرس، تشنج در بازارهای خودرو و مسکن موجب شد تا دولت بالاجبار به بحث قیمت‌گذاری ورود کند تا افسار این اسب تازی بیش از این از دستش در نرود. همین موضوع موجب شد تا دم‌دست‌ترین راه حل برای جلوگیزی از افزایش قیمت اتخاذ شود و به جای برخورد قاطع با دلالان و گران‌فروشانی که امنیت و آرامش بازار را برهم زده‌اند، سایت‌های نیازمندی آنلاین از درج قیمت منع شوند تا به موجب آن، خریداران و فروشندگان واقعی از خدمات مهم و ضروری این سایت‌ها محروم شوند.

نظر رئیس اتحادیه املاک چیست؟

با این حال، رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که درج قیمت مسکن در سایت‌های اینترنتی قماربازی است، گفت: اگر قیمت ملک را در سایت‌های اینترنتی اعلام نکنند، ‌ بازار مسکن به آرامش می‌رسد.

مصطفی‌قلی خسروی با یادآوری این‌که حدود ۲۰ درصد کاهش تعداد معاملات مسکن (۱۷ درصد در مبایعه‌نامه و ۲۳ درصد در اجاره‌نامه) را شاهد هستیم، اظهار کرد:‌ چنانچه دیگر قیمت ملک را در سایت‌های اینترنتی اعلام نکنند، ‌ وضعیت بازار در بلندمدت به آرامش خواهد رسید.

رقابت در قیمت‌گذاری

وی ادامه داد: یک قماربازی در اینجا صورت گرفته است؛ ‌ «یعنی فردی در خانه نشسته و می‌گوید ما که ضرر نمی‌کنیم به یکی از سایت‌ها مراجعه کرده و قیمت ملک خود را مثلا ۱۸ میلیون تومان اعلام می‌کند. همسایه بالایی که قیمت را ۱۶ میلیون اعلام کرده بود این آگهی را می‌بیند و قیمت ملک خود را ۲۰ میلیون تومان اعلام می‌کند.»

راز آسمان پایتخت

وی افزود: همان فردی که ملک خود را ۱۸ میلیون تومان فایل کرده بود قیمت را به ۲۲ میلیون تومان افزایش می‌دهد. همین گونه قیمت مسکن بالا می‌رود و مردم توان ورود به بازار را نداشته و این بخش کلاف سردرگم می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاران املاک تصریح کرد: این در حالی است که قیمت ملک ۲۲ میلیون تومانی در بازار ۱۶ میلیون تومان هم نیست.

خسروی گفت: هیچ جای دنیا را نداریم که قیمت ملک را در سایت های اینترنتی درج کنند. اینها اسم این کار را شفاف‌سازی گذاشته‌اند، بنده می‌گویم این کار جنجال‌بازی و قماربازی است.

پایان پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز