آیا روند ثابت قیمت میلگرد تداوم می‌یابد؟ + قیمت میلگرد نیشابور یک آبان 1401

بازار آهن آلات ایران آبان ماه را با ثبات حداکثری در قیمت محصولات آغاز کرد. قیمت میلگرد نیشابور و … نیز از این اصل مستثنا نبود و نسبت به ماه گذشته روند نسبتا ثابتی دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شرایط سیاسی و اجتماعی ایران همراه با ثبات بازار ارز بر قیمت صنایع فولادی تأثیر گذاشته است. ثبات در قیمت آهن‌آلات، مسکن‌سازان و فعالان عرصه فولاد را در امر خرید تشویق می‌کند.

عوامل موثر بر قیمت میلگرد

میلگرد یکی از محصولات فولادی پرکاربرد در ساختمان‌سازی است. قیمت این کالا بر اساس عرضه و تقاضای بازار تعیین‌ می‌شود. البته اوضاع اقتصادی و رونق یا رکود پروژه‌های ساختمانی و عمرانی هم بر قیمت روز میلگرد اثرگذار است.

مقایسه قیمت امروز میلگرد نیشابور با آخرین روز مهرماه نشان می‌دهد که این محصول در اندازه‌های 10 تا 32 با 100 تومان افزایش عرضه شده است. با این همه نمودار قیمت میلگرد نیشابور در انواع مختلف از اول پاییز امسال سیر ثابتی را طی کرده است.

راز آسمان پایتخت

 تولید میلگرد «آج مرکب» با کاربرد متفاوت

میلگرد نیشابور در مجتمع فولاد خراسان به عنوان قطب صنعتی شرق کشور بر اساس استاندارد ملی ایران در سه نوع ساده، آجدار مارپیچ وآ جدار جناغی تولید می‌شود. این مجتمع باسابقه 21 ساله قادر به تولید میلگردهای آجدار جناغی با استفاده از روش عملیات حرارتی جهت بهبود خواص مکانیکی است.

فولاد خراسان دارنده جایزه ملی مدیریت انرژی با توجه به تقاضای مشتریان داخلی و خارجی از شهریور 1401 تولید میلگرد «آج مرکب» را آغاز کرده است. عمده ویژگی این نوع میلگرد، استحکام کششی و تسلیم بالا با ازدیاد طول مناسب است. کاهش مصرف میلگرد در سازه‌های بتنی، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و سازگار با محیط‌ زیست از مهم‌ترین مزایای این نوع میلگرد محسوب می‌شود.

قیمت میلگرد و آهن آلات دیگر

قیمت بیشتر محصولات فولادی امروز ثابت اعلام شد، اما نوسانات افزایشی ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی نیز در برخی تولیدات مشاهده شد. در ادامه قیمت انواع میلگرد همراه با دیگر آهن آلات قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز