آیا بازار ارز داخلی شاهد کاهش قیمت دلار خواهد بود؟

نرخ دلار با به پایان رسیدن تعطیلات صعود خود را شروع کرده و اکنون با رشد 550 تومانی نسبت به یک هفته گذشته، در مدار قیمتی 27 هزار و 449 تومانی قرار دارد. به گفته تحلیلگران فنی، در صورتی که قیمت دلار از محدوده 27 هزار و 500 تومانی عبور کند، با فشار جدید تقاضا مواجه خواهد شد. بالا رفتن قیمت دلار، سکه را هم برای پیشروی به کانال‌های بالاتر قیمتی ترغیب خواهد کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، پیشروی‌های طالبان در افغانستان و بسته شدن بازار هرات، اثرات قابل توجهی را بر قیمت ارزهای داخلی کشور داشت. در صورت قطع موقت تجارت با افغانستان، واردات غیررسمی و ارزبری حاصل از آن کاهش پیدا خواهد کرد. نگرانی‌ها از این وضعیت، قیمت دلار را به سمت افزایشی شدن برد. به گونه‌ای که با وجود تعطیلات یک هفته‌ای کشور، خریدهای احتیاطی در بازارهای غیررسمی افزایشی شد و این ارز پرطرفدار روز گذشته بالای مرز قیمتی 27 هزار تومانی مورد معامله قرار گرفت.

با وجود این شرایط، برخی تحلیلگران معتقدند که افزایش قیمت دلار احساسی بوده و در اواسط این هفته امکان برگشت قیمت‌ها وجود دارد. به علاوه که با شروع تعطیلات حجم عرضه ارز در بازار متشکل به شدت کاهش پیدا کرد و این عامل هم در چنین شرایطی موجب رشد شدید قیمتی شد.

راز آسمان پایتخت

برجام همچنان در هاله‌ای از ابهام

در کنار این موضوع، گسترش بدبینی‌ها نسبت به برجام هم شرایط را برای تلاطم بیشتر قیمت دلار ایجاد کرد. حال در این میان برخی خبرگزاری‌های بین المللی از رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، نقل قول کرده‌اند که در صورت عدم توافق بازگشت به برجام، احتمالا توافق کاملا جداگانه‌ای بین واشنگتن و تهران امضا شود.

بر این اساس به نظر می‌رسد آمریکا همچنان به توافق مصمم بوده و باید عملکرد تیم مذاکره کننده جدید را در دور بعدی مذاکرات مشاهده کرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز